Be willing to make decisions. That's the most important quality in a good leader.
George S. Patton
Beslissend leiderschap
Gepubliceerd in
Citaten: leiderschap
mei 09 2011 Be willing to make decisions. That's the most important quality in a good leader. George S. Patton Tags:
Spiritueel winnen
Gepubliceerd in
Citaten
mei 08 2011 Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of the men who follow and of the man who leads that gains the victory.
Leiderschap volgens Patton
Gepubliceerd in
Citaten: leiderschap
mei 07 2011 We herd sheep, we drive cattle, we lead people. Lead me, follow me, or get out of my way. George S. Patton Tags:
Voetjes van de vloer
Gepubliceerd in
Citaten
mei 06 2011 I don't measure a man's success by how high he climbs but how high he bounces when he hits bottom. George S. Patton Tags:
Beschikbaarheid binnen applicatiebeheer (ASL)
Gepubliceerd in
Bluff Your Way Into
mei 05 2011 Binnen applicatiebeheer speelt de beschikbaarheid van een applicatie(onderdeel) een belangrijke rol. In ASL1 was een apart proces ingericht voor beschikbaarheidsbeheer (availability management). Binnen ASL2 is dit proces samengevoegd met het proces capaciteitsbeheer, met als nieuwe naam operationele ICT-sturing. Betrouwbaarheid en beschikbaarheid van een applicatie zijn twee aspecten die binnen ASL nauw met elkaar zijn verweven. Het verschil is dat beschikbaarheid gaat over aanwezigheid en betrouwbaarheid over de juiste werking. Beschikbaarheid wordt binnen ASL gedefinieerd als de mate waarin een applicatie of applicatieonderdeel in staat is om de functionaliteit te bieden op een bepaald moment of voor een bepaalde tijdsduur. Beschikbaarheidsbeheer heeft als doel het verzorgen, bewaken en waarborgen van de beschikbaarheid van diensten en applicatieobjecten. Betrouwbaarheid betreft de mate waarin een object of dienst de overeengekomen of verwachte functionaliteit biedt, gedurende de aangegeven tijdsduur; oftewel, het vermogen om het prestatieniveau van een applicatie gedurende een vastgestelde periode te handhaven. De beschikbaarheid van een applicatie heeft dus alles te maken met de aanwezigheid van de applicatie(objecten) of dienst voor de gebruiker op de werkplek. De betrouwbaarheid van een applicatie gaat over de juiste werking. Beschikbaarheid is een noodzakelijke voorwaarde voor betrouwbaarheid. De kwaliteitsaspecten ‘beschikbaarheid’ en ‘betrouwbaarheid’ zijn overigens niet alleen van toepassing op applicaties, maar ook op de door applicatiebeheer geleverde dienstverlening. De sleutelbegrippen als het gaat om beschikbaarheid zijn:
MTBF heeft betrekking op de betrouwbaarheid van een applicatie.
Reactie toevoegen
Beter(e) plannen
Gepubliceerd in
Citaten
mei 05 2011 A good plan today is better than a perfect plan tomorrow. George S. Patton Tags:
Bouwstenen van een business model
Gepubliceerd in
Bluff Your Way Into
mei 04 2011 Business model-goeroe Alexander Osterwalder definieert en business model als het model dat de grondgedachte beschrijft van hoe een organisatie waarde creëert, levert en behoud. Het business model is als een blauwdruk voor een strategie die geïmplementeerd gaat worden door organisatiestructuren, processen en systemen. Een business is te beschrijven aan de hand van 9 bouwstenen die tezamen de logica laten zien van hoe een bedrijf geld wil verdienen:
Osterwalder c.s. bieden op hun website www.businessmodelgeneration.com de een downloadbare poster met de 9 bouwstenen van een businessmodel. Bron: Business Model Generatie, Alexander Osterwalder en Yves Pigneur (2009) Tags:
Succes met Plan B
Gepubliceerd in
Citaten
mei 04 2011
Hardwerkende kunstenaar
Gepubliceerd in
Citaten
mei 03 2011 The artist is nothing without the gift, but the gift is nothing without work. Emile Zola Tags:
IT-services volgens de ISM-methode
Gepubliceerd in
Informatiemanagement
mei 03 2011 IT-dienstverlening houdt in dat organisaties de IT-services leveren die de klant nodig heeft om zijn bedrijfsactiviteiten uit te voeren. Het bestaansrecht van een organisatie is het feit dat zij producten en/of diensten levert die waarde toevoegen voor (potentiële) klanten. Om deze producten en diensten voort te brengen zijn processen nodig. Binnen deze processen vormt 'informatie' één van de productiefactoren. Het geheel aan bedrijfsmiddelen (mensen, processen en producten), waarmee een organisatie voorziet in haar informatiebehoefte wordt de informatievoorziening genoemd. Binnen de informatievoorziening gaat het vooral om IT-services die gebruikers in staat stellen geautomatiseerd gegevens te verwerken en ontsluiten. Binnen de ISM-methode wordt een IT-service gedefinieerd als het leveren van 'functionerende functionaliteit'. Een IT-service wordt bepaald door haar functionaliteit (bruikbaarheid) en haar functioneren (gedrag), waarbij voor het functioneren wordt opgesplitst in drie aspecten:
Een IT-service wordt geleverd door een informatiesysteem. De kwaliteit van de IT-service wordt bepaald door de kwaliteit van ITSM én de kwaliteit van het informatiesysteem. IT-servicemanagement (ITSM) is als functie verantwoordelijk voor het het managen van de IT-dienstverlening: het procesmatig organiseren van de totstandkoming van de IT-services. Een servicemanager is binnen ITSM de rol of functie die verantwoordelijk is voor het managen van één of meer IT-services. De meer operationele uitvoering of realisatie van het beheer valt onder applicatiebeheer en/of technisch beheer. Het leveren van IT-services wordt Service Deilivery genoemd. Gerelateerde artikelen: Bron: De ISM-methode, Wim Hoving en Jan van Bon, http://www.ismportal.nl/nl/de-termen-beheer-en-management |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
If you don’t get the requirements right, it doesn’t matter how well you do anything else. Karl Wiegers |
Full Engagement! Bij Bol.com | Managementboek |