Workplace Management
Taiichi Ohno
Bij Bol.com | Managementboek
Workplace Management (boekentip)
Gepubliceerd in
Management
mei 30 2015
Het procesmanagement modellenboek (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over management
mei 29 2015 Het procesmanagement modellenboek Bij Bol.com | Managementboek | Amazon.nl
Risicovol succes volgens Richard Pascale
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
mei 29 2015
Zelfactualisatie volgens Abraham Maslow
Gepubliceerd in
Citaten: motivatie
mei 28 2015 A musician must make music, an artist must paint, a poet must write, if he is to be ultimately happy. What a man can be, he must be. This need we may call self-actualisation.
Informatievoorziening volgens Kees Louwman & Willem Kromkamp
Gepubliceerd in
Informatiemanagement
mei 28 2015 Een organisatie is een samenwerkingsverband van mensen, die activiteiten uitvoeren met behulp van middelen en een relatie onderhouden met de omgeving, gericht op het realiseren van bepaalde doelen, door het leveren van producten en/of diensten. Een proces kan worden gedefinieerd als een aantal bij elkaar horende activiteiten die als doel hebben om gezamenlijk te zorgen voor de output (= een product en/of een dienst), en daarbij gebruik maken van input (= grondstoffen en/of halffabrikaten). De besturing van een proces betreft de coördinatie van de verschillende activiteiten binnen een proces uitvoeren. Informatievoorziening is te zien als een proces. Hierbij is het belangrijk verschil te maken tussen 'gegevens' en 'informatie'. Een gegeven is een afbeelding c.q. vastlegging van een bepaald feit. Informatie kan worden gedefinieerd als gegevens die voor de ontvanger betekenis hebben. Gegevens worden alleen als informatie gezien als ze (op een bepaald moment) relevante bijdragen leveren aan de kennisverrijking van de ontvanger. Informatie draagt bij aan besluitvorming. Om in het proces van informatievoorziening informatie te kunnen verstrekken moet een grote hoeveelheid aan gegevens worden 'verrijkt' tot informatie. (...) Binnen de informatievoorziening spelen informatiesystemen een belangrijke rol. De informatievoorziening is te zien als alle informatiesystemen die gezamenlijk alle informatie opleveren die nodig is om alle functies in een organisatie te kunnen vervullen. Bron: Beheer van de ICT-infrastructuur, Kees Louwman & Willem Kromkamp
Potentiële koningen volgens Abraham Maslow
Gepubliceerd in
Citaten: persoonlijke effectiviteit
mei 27 2015 One’s only rival is one’s own potentialities. One’s only failure is failing to live up to one’s own possibilities. In this sense every man can be a king and must therefore be treated like a king.
The Scrum Culture (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over softwareontwikkeling
mei 27 2015 The Scrum Culture Bij Bol.com | Managementboek
Marketing volgens Philip Kotler
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mei 26 2015 Marketing is not the art of finding clever ways to dispose of what you make. Marketing is the art of creating genuine customer value. It is the art of helping your customer becoming better off.
Processen volgens Teun Hardjono & Renco Bakker
Gepubliceerd in
Management
mei 26 2015 Teun Hardjono en Renco Bakker signaleren een rode draad in de definities van processen: het gaat bij processen om een ordening van activiteiten, de start wordt gevormd door input, het proces zelf transformeert deze input tot output, en voegt zodoende waarde toe aan het (deel)product ten behoeve van de klant. Ordening van activiteiten Ga in de rivier van activiteiten staan, sla ergens een paal in de bedding en een aantal meters verderop nog eentje. Tussen de palen bevindt zich het proces. Fred Nickols [Bovenstaande] uitspraak komt voort uit de opvatting dat processen gezien kunnen worden als stromen van activiteiten die over functionele grenzen en organisatiegrenzen heen vloeien. Processen beginnen in deze opvatting vaak ver stroomopwaarts (bij de toeleverancier, enz.) en houden ergens stroomafwaarts op (bij de klanten van de klanten, enz.). Een proces is daarom niet meer en niet minder dan 'een gemarkeerd segment in een grotere activiteitenstroom'. De kunst van idenitificatie is daarom niet alleen de processen te ontdekken, maar expliciet aan te geven, markeren, waar de activiteitenverzameling zich op richt, waar zij begint en waar zij eindigt. Afhankelijk van de definitie en benaderingswijze kunnen processen op verschillende manieren onderscheiden, benoemd, ingedeeld, geordend en gemarkeerd worden. Hardjono en Bakker bespreken vier belangrijke procesordeningsprincipes: (1) Primaire, ondersteunend of besturingsprocessen (2) Functionele, functieoverstijgende en organisatieoverstijgende processen (3) Strategische, tactische en operationele processen (4) Organisatie en managementprocessen
(1) Primaire, ondersteunend of besturingsprocessen Een veelgebruikte ordening is op basis van het doel waarvoor de met een proces voortgebrachte producten of diensten worden gebruikt. Primaire processen
(2) Functionele, functieoverstijgende en organisatieoverstijgende processen Een andere indeling is op basis van het aantal betrokken organisatie-onderdelen of zelfs organisaties: Functionele processen
(3) Strategische, tactische en operationele processen Strategisch niveau
(4) Organisatie en managementprocessen Organisatieprocessen
Meetmanagement volgens Robert Kaplan & David Nor
Gepubliceerd in
Citaten: management
mei 25 2015 |
||||||||||||||||
Meer artikelen...
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
Software and hard drugs are the only two professions that refer to their customers as 'users'. |
Geef flow aan je leven Bij Managementboek.nl of Bol.com |