Humble Inquiry
The Gentle Art of Asking Instead of Telling
Edgar H. Schein
Bij Bol.com | Managementboek
Humble inquiry (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over persoonlijke effectiviteit
mei 09 2015 Humble Inquiry Bij Bol.com | Managementboek
Omdenken met Moeder Teresa
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
mei 09 2015 Never worry about numbers. Help one person at a time, and always start with the person nearest you.
Waarde Propositie Ontwerp (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over management
mei 08 2015 Waarde Propositie Ontwerp Bij Bol.com | Managementboek
Omdenkend winnen met Albert Gray
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
mei 08 2015 Winners have simply formed the habit of doing things losers don't like to do. Tags:
Productieve mensen volgens Thomas Sowell
Gepubliceerd in
Citaten: motivatie
mei 07 2015 The least productive people are usually the ones who are most in favor of holding meetings. Tags:
Mismanagement volgens Michael Hammer & James Champy
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mei 06 2015 It isn’t uncommon for managers at senior levels of large organizations to be so out of touch with customer or production reality that they don’t know just how broken some of their business processes are.
Keuzestress volgens Loesje
Gepubliceerd in
Losse flodders
mei 06 2015
Overbodige bureaucratie volgens Jim Collins
Gepubliceerd in
Citaten: management
mei 06 2015 The purpose of bureaucracy is to compensate for incompetence and lack of discipline – a problem that largely goes away if you have the right people in the first place. Tags:
Leiderschap volgens John C. Maxwell
Gepubliceerd in
Citaten: leiderschap
mei 06 2015 Leadership is taking responsibility while others are making excuses. Tags:
Empathisch luisteren volgens Stephen Covey
Gepubliceerd in
Citaten: persoonlijke effectiviteit
mei 05 2015 Empathisch luisteren houdt in dat je je verplaatst in het referentiekader van de ander. Je bekijkt de wereld zoals hij hem bekijkt. Je begrijpt wat zijn paradigma is. Je begrijpt wat hij voelt. Empathie is iets anders dan sympathie. Sympathie is een soort akkoord, een oordeel. Soms is dat de meest geschikte emotie en reactie. Maar mensen voeden zich vaak met sympathie en dat maakt hen afhankelijk. De essentie van empathisch luisteren is niet dat je het met iemand eens wordt, maar dat je verstandelijk en gevoelsmatig begrip voor hem hebt. |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
Time is the scarcest resource and unless it is managed nothing else can be managed. Peter Drucker |
|
Uitverkocht! |