Appreciative Inquiry As a Daily Leadership Practice
Realizing Change One Conversation at a Time
Luc Verheijen, Saskia Tjepkema, Joeri Kabalt
Bij Bol.com
Appreciative inquiry (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over management
feb 20 2020 Appreciative Inquiry As a Daily Leadership Practice Tags:
Balanced Scorecard volgens Robert S. Kaplan & David Norton
Gepubliceerd in
Bluff Your Way Into
feb 20 2020 In het boek 50 inzichten management - onmisbare basiskennis beschrijft Edward Russel-Walling de Balanced Scorecard van Robert S. Kaplan en David Norton: Balanced scorecard De balanced scorecarde (BSC) werd in 1992 voor de eerste keer voorgesteld door Robert S. Kaplan en David Norton in een artikel in de Harvard Business Review. BSC verdeelt de strategie van een organisatie in kwantificeerbare doelen en meet daarna of die doelen worden bereikt. Het begint met een visie, bijvoorbeeld met een missieverklaring, en breekt dat op in strategieën, daarna in tactische activiteiten en ten slotte in metingen. Het is de structuur van de metingen, de meetactiviteit, die in evenwicht wordt gebracht ('balanced'). Kaplan schreef later een boek, getiteld The Balanced Scorecard. Samengevat zij hij: 'U kunt niet met een auto rijden door alleen te vertrouwen op de achteruitkijkspiegel'. De twee geleerden ontkenden niet dat financiële statistiek nodig is als hulpmiddel voor de navigatie en om de aandeelhouders kalm te houden, maar ze stonden erop dat ook andere gezichtspunten werden gebruikt. Ze voegden er nog drie aan toe, waardoor het er in totaal vier werden:
(...) "De Balanced Scorecard beschrijft de theorie van uw strategie. U gelooft dat als u A doet. B zal gebeuren. Daarom moet u nu via uw feedbacksystemen toezicht beginnen te houden op de strategie ... de hypothese testen. U moet zich altijd afvragen: als ik A doe, gebeurt B dan" David Norton, 2001 "Zodra u het hebt beschreven, kunt u het managen" David Norton, 2001 Bron: 50 inzichten management - onmisbare basiskennis, Edward Russel-Walling Tags: Reactie toevoegen
7 cognitieve activiteiten volgens Monique Boekaerts & Robert-Jan Simons
Gepubliceerd in
Bluff Your Way Into
feb 19 2020 Monique Boekaerts en Robert-Jan Simons onderscheiden in hun boek Leren en instructie - de psychologie van de leerling en het leerproces 7 algemene cognitieve activiteiten: Cognitieve activiteiten en strategieën Informatieverwerking is een actief, constructief proces, dat bestaat uit diverse parallel verlopende analyses, vaak gevolgd door centrale verwerking via een verbale of niet-verbale code en of motorische output. De interne activiteiten van de informatieverwerker worden hierbij centraal gesteld. ... In aansluiting bij het informatieverwerkingsmodel kunnen de volgende algemene cognitieve activiteiten worden onderscheiden:
Leiderschap volgens Dianne Feinstein
Gepubliceerd in
Citaten: leiderschap
feb 19 2020 Ninety percent of leadership is the ability to communicate something people want. Tags:
Multitasking volgens Paul Kirschner
Gepubliceerd in
Bluff Your Way Into
feb 18 2020
Paul Kirschner bepleit in zijn artikel Lees je slides niet, en wel hierom! om nooit je slides voor te lezen. Uit dit lezenswaardige artikel met overtuigend wetenschappelijk bewijs, bovenstaande afbeelding + onderstaand fragment om aan te geven welke rol multitasking speelt in de argumentatie:
De essentie van management volgens Peter F. Drucker
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 18 2020 The essence of management is not techniques and procedures. The essence of management is to make knowledge productive. Tags:
Leadership is language (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over management
feb 18 2020 Leadership Is Language Bij Bol.com | Managementboek
Flanagan's Critical Incidentsmethode volgens Joseph Kessels & Cora Smit
Gepubliceerd in
Bluff Your Way Into
feb 17 2020 Joseph Kessels en Cora Smit beschrijven in hun boek Opleidingskunde - een bedrijfsgerichte benadering van leerprocessen de critical-incidentsmethode voor het vaststellen van kritieke functie-eisen: Critical Incidents Bron: Opleidingskunde - een bedrijfsgerichte benadering van leerprocessen, Joseph Kessels & Cora Smit
Leiderschap volgens Leroy Elmes
Gepubliceerd in
Citaten: leiderschap
feb 17 2020 A leader is one who sees more than others see, who sees farther than others see, and who sees before others see. Tags:
Het grote Rijnlandboekje (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over management
feb 17 2020 Het Grote Rijnlandboekje Bij Bol.com | Managementboek
|
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
Champions do not become champions when they win the event, but in the hours, weeks, months and years they spend preparing for it. The victorious performance itself is merely the demonstration of their championship character” T. Alan Armstrong |
De Brown Paper-methode Bij Bol.com | Managementboek |