Alles wat we creëren begint met een idee.
Jeff Gasperz
Scheppende denkkracht volgens Jeff Gasperz
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
juni 19 2016
Waardecreatie binnen ITIL
Gepubliceerd in
Informatiemanagement
juni 18 2016 In het boek The Service Catalog - a practioner guide beschrijft Mark O'Loughlin hoe binnen ITIL IT-diensten waarde kunnen creëren voor klanten. Bij ITIL gaat het bij het leveren van IT-diensten om het leveren van waarde voor de klant: de klant staat dus centraal. Volgens ITIL wordt de bedrijfswaarde (business value) van een IT-dienst gecreëerd door een combinatie van de bruikbaarheid van de dienst (service utility, wat de dienst doet) en de zekerheid van de dienst (service warranty; hoe goed de dienst dit doet). De bruikbaarheid van een dienst wordt ervaren door de klant aan de hand van de kenmerken van de betreffende dienst die een positief effect hebben op de prestaties van taken die verband houden met de gewenste uitkomst. Het wegnemen of verminderen van beperkingen op de prestaties wordt ook opgevat als een positief effect. De zekerheid van een dienst wordt afgeleid van het positieve effect dat de dienst beschikbaar is als het nodig is, waarbij in voldoende mate beschikbaar is (capaciteit, omvang) en continuïteit en beveiliging is geborgd. Een dienst helpt een klant een bepaald eindresultaat te bereiken. Het realiseren van resultaten kan zijn door het uitvoeren van taken en wordt begrensd door verschillende beperkingen. Een dienst ondersteunt de uitvoering van taken en vermindert de druk van beperkingen. ITIL stelt dat de waarde die ervaren wordt door de klant afhankelijk is van het ondersteunen van de prestaties van de dienst of het wegnemen van beperkingen die de prestaties van de dienst beïnvloeden en door de verzekering dat de dienst beschikbaar is zoals verwacht, om kan gaan met veranderende eisen (demand requirements) en adequate beveiligingsvoorzieningen heeft. Pink illustreert het leveren van waarde door het verlenen van IT-diensten binnen ITIL als volgt: Zie ook: IT-servicemanagement volgens ISM Bron: The Service Catalog - a practioner guide, Mark O'Loughlin
Reactie toevoegen
Leep leren volgens Voltaire
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
juni 18 2016
Omdenken met Petteri Tarkkonen
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
juni 17 2016
Alwetend leren volgens John Wooden
Gepubliceerd in
Citaten: persoonlijke effectiviteit
juni 16 2016
A study of the Toyota Production System (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over Lean Six Sigma
juni 15 2016 A Study of the Toyota Production System
Doelgericht met Jeff Sheehan
Gepubliceerd in
Citaten: persoonlijke effectiviteit
juni 15 2016
There's a limit to how many steps you'll be able to take today. Make sure they're all in the right direction. Jeff Sheehan
Prestatiemeting volgens Ann Jorissen
Gepubliceerd in
Bluff Your Way Into
juni 14 2016
In het boek Prestatiemeting - naar een betere beheersing van bedrijfsactiviteiten wordt beschreven dat in een systeem van prestatiemeting afstemming nodig is om hiërarchische niveaus en functionele deelgebieden met elkaar te verbinden: Prestatiemeting valt te rekenen tot de waarnemingsfase van de planning en controlcyclus. ... De prestatiemaatstaven en de inhoud van de planning en controlcyclus kunnen nogal uiteenlopen. Het is echter essentieel dat in de verschillende onderdelen gehanteerde maatstaven niet los van elkaar worden gezien.
Prestatiemaatstaven die in verschillende delen van een onderneming worden gehanteerd moeten met elkaar gerelateerd zijn. De in de strategische planning voor de totale onderneming gehanteerde maatstaven om na te gaan of de geplande doeleinden en strategieën ook worden gerealiseerd zijn vaak relatief globaal en relatief sterk extern gericht. Naarmate meer gedetailleerd voor de ondernemingsonderdelen prestatiemaatstaven tot stand komen in het kader van management control, zullen deze specifieker zijn. Het is echter van wezenlijk belang dat de op lagere niveaus in de onderneming afgestemde prestatiemaatstaven zijn afgeleid uit de op strategisch planningsniveau ontwikkelde prestatiemaatstaven. Voor de onderlinge verhouding tussen prestatiemaatstaven in het kader van de ondernemingsbeheersing en de taakbeheersing geldt een overeenkomstige afstemmingseis. Bron: Prestatiemeting - naar een betere beheersing van bedrijfsactiviteiten, Ann Jorissen (e.a.)
Dromen durven doen volgens Petteri Tarkkonen
Gepubliceerd in
Citaten: dromen, durven doen
juni 12 2016 Embarrassment lasts a moment, regrets last a lifetime.
Betrokkenheid volgens Karen Martin
Gepubliceerd in
Citaten: motivatie
juni 11 2016 |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
Plans are nothing, planning is everything Dwight Eisenhower |
Help ik word gemanipuleerd Bij Bol.com | Managementboek
|