Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent.
Brian Tracy
Omdenken met Brian Tracy
Gepubliceerd in
Citaten: motivatie
mei 17 2016 Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent.
Omdenken met William Safire
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
mei 16 2016
Succes volgens Samuel Johnson
Gepubliceerd in
Citaten: willen = kunnen
mei 15 2016 Nothing will ever be attempted if all possible objections must first be overcome.
Tags:
Probleemoplossing volgens Steve Keating
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
mei 14 2016 I've never seen a problem that was solved by only complaining about it.
Tags:
Prestatiepiramide van Lynch & Cross volgens André de Waal
Gepubliceerd in
Bluff Your Way Into
mei 13 2016 André de Waal beschrijft op Management Executive de prestatiepiramide van Richard L. Lynch & Kelvin F. Cross: De prestatiepiramide is een methodiek voor het opzetten van een prestatiemanagementsysteem. In de prestatiepiramide worden strategische doelstellingen top-down vertaald in doelstellingen voor lagere organisatieniveaus, en worden prestatie-indicatoren bottom-up geconsolideerd. Strategieën worden ontwikkeld om elk van deze doelstellingen te kunnen realiseren. Op het derde niveau worden voor elk bedrijfsproces operationele doelstellingen en prioriteiten geformuleerd, in termen van klanttevredenheid, flexibiliteit en productiviteit. Op het vierde, laagste niveau worden de doelstellingen voor iedere business unit omgezet in specifieke operationele criteria voor kwaliteit, distributie, doorlooptijd en afval/verlies. De prestatiepiramide, geïntroduceerd door Lynch en Cross, illustreert de relaties tussen de doelstellingen en de verschillende componenten van de piramide. Zo worden bijvoorbeeld de doelstellingen over de markt ondersteund door doelstellingen over klanttevredenheid en flexibiliteit. Het aardige van de piramide is dat deze vanuit drie perspectieven kan worden bekeken: De prestatiepiramide vormt één van de ontwikkelingsmethodes voor kritische succesfactoren en prestatie-indicatoren die opgenomen moeten worden in het prestatiemanagementsysteem. Bron: Prestatiepiramide, André de Waal, in: Management Tools (2002)
Reactie toevoegen
Doelgericht veranderen volgens Tony Robbins
Gepubliceerd in
Citaten: willen = kunnen
mei 13 2016 Setting goals is the first step in turning the invisible into the visible.
Tags:
Continu verbeteren met DMAIC
Gepubliceerd in
Lean Six Sigma
mei 12 2016
Succes volgens An Wang
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
mei 12 2016 Success is more a function of consistent common sense than it is of genius.
Doorlooptijd als ultieme kpi volgens Marcel van Assen
Gepubliceerd in
Lean Six Sigma
mei 11 2016
In het boek Operational Excellence beschrijft Marcel van Assen hoe hij doorlooptijd ziet als dé ultieme kpi: Doorlooptijdverkorting als ultieme kpi
Operational Excellence als aanpak om de kosten te verlagen (ofwel het verhogen van de doelmatigheid en efficiëntie) en tevens de opbrengsten te verhogen (ofwel het verhogen van de doeltreffendheid en effectiviteit) leidt binnen de operationele organisatie tot diverse spanningen. Vanuit efficiëntie-oogpunt is een hoge bezetting van de bedrijfsmiddelen gewenst, weinig voorraad en een beperkte productmix (weinig variatie), terwijl vanuit een verkoopperspectief juist een brede productmix (veel variatie), veel voorraad en een lage bezetting gewenst is om een snelle respons en een hoge customer-service te garanderen. Het streven naar een doeltreffende en doelmatige operationele bedrijfsvoering vertaalt zich dus in diverse (ogenschijnlijke) tegenstrijdigheden. Om een operationeel excellente organisatie te ontwikkelen, volstaat het louter nemen van efficiëntiemaatregelen niet meer. Organisaties die daar toch voor kiezen, zijn continu bezig met het blussen van operationele branden, waardoor ze geen tijd hebben voor een proactieve benadering van de markt. Operational Excellence vereist een moderner perspectief, waarin tijd (snelheid) centraal staat en doorlooptijdverkorting de ultieme prestatie-indicator is. Voor veel managers is dit echter niet zo evident. Als hun gevraagd wordt hoe ze honderd procent leverbetrouwbaarheid kunnen garanderen, ongeacht de onzekerheid in de klantvraag (volume en tijdstip), dan kiezen managers er in het algemeen voor om (oneindig veel) voorraad aan te houden van alle mogelijke producten die ze willen kunnen leveren. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om elk product in een oneindig korte doorlooptijd te kunnen maken en leveren, zodat alle vraag direct op klantspecificatie gemaakt en geleverd kan worden. Natuurlijk is het realiseren van een oneindig korte doorlooptijd een utopie, maar het aanhouden van oneindig veel voorraad is evenzeer kostbaar (en voor de meeste dienstverleners ook onmogelijk). Overigens betekent een oneindig korte interne doorlooptijd dat er nauwelijks directe kosten hoeven te worden gemaakt voor het produceren en leveren van het product of dienst. Het gaat hier natuurlijk om de gedachtegang: als het vermogen van een korte doorlooptijd kan worden verkregen tegen acceptabele investeringen, dan leidt het altijd tot de meest efficiënte bedrijfsvoering. Doorlooptijdverkorting is een middel om gelijktijdig aan meerdere andere prestatie-indicatoren te voldoen. Immers, de kwaliteit moet hoger zijn omdat snelheid alleen bereikt kan worden als dingen direct goed gedaan worden. Daarbij zal de betrouwbaarheid van de bedrijfsmiddelen ook hoger (moeten) zijn. Met andere woorden, doorlooptijdverkorting impliceert hogere kwaliteit, Bron: Operational Excellence - van industrie tot dienstverlening, Marcel F. van Assen
Procesgericht innoveren volgens C.K. Pralahad
Gepubliceerd in
Citaten: verandermanagement
mei 11 2016 CIO's should ask themselves: How well can we convert business ideas into business processes?
Tags: |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
Als je het niet eenvoudig uit kunt leggen, snap je het zelf niet. Albert Einstein |
Handboek teamcoaching Bij Bol.com | Managementboek
|