Don’t underestimate the value of Doing Nothing, of just going along, listening to all the things you can’t hear, and not bothering.
Winnie the Pooh
Lifehacking volgens Winnie the Pooh
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
sept 17 2013 Don’t underestimate the value of Doing Nothing, of just going along, listening to all the things you can’t hear, and not bothering. Winnie the Pooh Tags:
Omdenken volgens Dale Carnegie
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
sept 16 2013 It isn’t what you have, or who you are, or where you are, or what you are doing that makes you happy or unhappy. It is what you think about. Dale Carnegie Tags:
Lifehacking volgens Steve Martin
Gepubliceerd in
Citaten: dromen, durven doen
sept 15 2013
Innovatie volgens Steve Jobs
Gepubliceerd in
Citaten: verandermanagement
sept 14 2013 I'm as proud of many of the things we haven't done as the things we have done. Innovation is saying no to a thousand things. Steve Jobs Tags:
Lifehacking volgens Beverly Sills
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
sept 13 2013
Continuous Delivery and DevOps (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over softwareontwikkeling
sept 12 2013 Continuous Delivery and DevOps: A Quickstart Guide Bij Bol.com
Omdenken volgens Maria Robinson
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
sept 12 2013 Nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make a new ending. Maria Robinson Tags:
Succes volgens John Carmack
Gepubliceerd in
Citaten: dromen, durven doen
sept 11 2013 Focused, hard work is the real key to success. Keep your eyes on the goal, and just keep taking the next step towards completing it. If you aren't sure which way to do something, do it both ways and see which works better. John Carmack
Procesmanagement volgens Kees Tillema
Gepubliceerd in
Management
sept 10 2013 In het boek Technieken voor procesverbetering gaat Kees Tillema in op wat nu eigenlijk processen zijn: De kern van processen bestaat uit een verzameling van een aantal volgtijdelijke activiteiten die gezamenlijk leiden tot een gewenst doel. Om van processen te kunnen spreken zijn naast deze verzameling van activiteiten nog vier andere bouwstenen nodig., te weten leveranciers, input, output en klanten. De leveranciers zijn de verstrekkers van de input van processen (bijvoorbeeld grondstoffen). De verzameling van activiteiten verandert de input in plaats, stand, vorm, functie of enig andere eigenschap. Het resultaat van de verandering wordt gevormd door de output, die ten slotte wordt overgedragen aan de - externe of interne - klant. Het zal duidelijk zijn dat processen toegevoegde waarde dienen te creëren voor deze klant. Procesmanagement heeft .. te maken met het aansturen van processen, inclusief hun raakvlakken met productiemiddelen, organisatie en met mensen. (...) Het aansturen van processen (procesmanagement) kunnen we samenvatten in zeven vragen:
Wanneer duidelijk is welke processen er in de organisatie te onderkennen zijn, is het van belang voor deze processen een eigenaar te benoemen. Een proceseigenaar is voor drie zaken verantwoordelijk, te weten:
Om deze verantwoordelijkheid te kunnen nemen dient de proceseigenaar exact te weten wie zijn interne en externe klanten zijn, alsmede de leveranciers die bij het proces behoren. Tevens dient hij op de hoogte te zijn van eventueel aanwezige normen en standaards die van de leveranciers geëist worden en van de productspecificaties zoals de klant van het proces deze verwacht.
Bron: Technieken voor procesverbetering, Kees Tillema
Tags: Reactie toevoegen
GTD volgens Thomas A. Edison
Gepubliceerd in
Citaten: dromen, durven doen
sept 10 2013 The three great essentials to achieve anything worthwhile are, first, hard word; second, stick-to-itiveness; third, common sense. Thomas A. Edison |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
If you always do what you always did, |
Vind je element Bij Bol.com | Managementboek
|