• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Lifehacking volgens Winnie the Pooh
Gepubliceerd in Citaten: omdenken
E-mail Afdrukken

citaat

Don’t underestimate the value of Doing Nothing, of just going along, listening to all the things you can’t hear, and not bothering.

Winnie the Pooh

Laatst aangepast op woensdag, 04 september 2013 19:41  
Omdenken volgens Dale Carnegie
Gepubliceerd in Citaten: omdenken
E-mail Afdrukken

citaat

It isn’t what you have, or who you are, or where you are, or what you are doing that makes you happy or unhappy. It is what you think about.

Dale Carnegie

Laatst aangepast op woensdag, 04 september 2013 19:39  
Lifehacking volgens Steve Martin
Gepubliceerd in Citaten: dromen, durven doen
E-mail Afdrukken

citaat

Thankfully, persistance is a great substitue for talent.

Steve Martin

Laatst aangepast op woensdag, 04 september 2013 19:38  
Innovatie volgens Steve Jobs
Gepubliceerd in Citaten: verandermanagement
E-mail Afdrukken

citaat

I'm as proud of many of the things we haven't done as the things we have done. Innovation is saying no to a thousand things.

Steve Jobs

Laatst aangepast op woensdag, 04 september 2013 19:37  
Lifehacking volgens Beverly Sills
Gepubliceerd in Citaten: omdenken
E-mail Afdrukken

citaat

There are no shortcuts to any place worth going.

Beverly Sills

Laatst aangepast op woensdag, 04 september 2013 19:35  
Continuous Delivery and DevOps (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over softwareontwikkeling
E-mail Afdrukken

continuous delivery devops quickstart guide

Continuous Delivery and DevOps: A Quickstart Guide
Continuous delivery and DevOps explained
Paul Swartout 

Bij Bol.com

Laatst aangepast op zondag, 01 september 2013 07:28  
Omdenken volgens Maria Robinson
Gepubliceerd in Citaten: omdenken
E-mail Afdrukken

citaat

Nobody can go back and start a new beginning, but anyone can start today and make a new ending.

Maria Robinson

Laatst aangepast op woensdag, 04 september 2013 19:34  
Succes volgens John Carmack
Gepubliceerd in Citaten: dromen, durven doen
E-mail Afdrukken

citaat

Focused, hard work is the real key to success. Keep your eyes on the goal, and just keep taking the next step towards completing it. If you aren't sure which way to do something, do it both ways and see which works better.

John Carmack

Laatst aangepast op woensdag, 04 september 2013 19:33  
Procesmanagement volgens Kees Tillema
Gepubliceerd in Management
E-mail Afdrukken

processen activiteiten kees tillema technieken procesverbetering

In het boek Technieken voor procesverbetering gaat Kees Tillema in op wat nu eigenlijk processen zijn:

processen kees tillema

De kern van processen bestaat uit een verzameling van een aantal volgtijdelijke activiteiten die gezamenlijk leiden tot een gewenst doel. Om van processen te kunnen spreken zijn naast deze verzameling van activiteiten nog vier andere bouwstenen nodig., te weten leveranciers, input, output en klanten. De leveranciers zijn de verstrekkers van de input van processen (bijvoorbeeld grondstoffen). De verzameling van activiteiten verandert de input in plaats, stand, vorm, functie of enig andere eigenschap. Het resultaat van de verandering wordt gevormd door de output, die ten slotte wordt overgedragen aan de - externe of interne - klant. Het zal duidelijk zijn dat processen toegevoegde waarde dienen te creëren voor deze klant.

Procesmanagement heeft .. te maken met het aansturen van processen, inclusief hun raakvlakken met productiemiddelen, organisatie en met mensen. (...) Het aansturen van processen (procesmanagement) kunnen we samenvatten in zeven vragen:

  1. Wie zijn mijn klanten?

  2. Wat willen deze klanten van mij?

  3. Wat is de beste manier om aan hun wensen en eisen te voldoen?

  4. Heb ik daar de (productie)middelen voor?

  5. Zo niet, hoe kom ik dan aan deze (productie)middelen?

  6. Wie zijn mijn leveranciers?

  7. Heb ik goede afspraken met mijn leveranciers gemaakt over wat ze mij leveren?

 

Wanneer duidelijk is welke processen er in de organisatie te onderkennen zijn, is het van belang voor deze processen een eigenaar te benoemen. Een proceseigenaar is voor drie zaken verantwoordelijk, te weten:

  1. Voor de inhoud van de vastlegging van het betreffende deel van het bedrijfsproces met behulp van procesmapping.

  2. Voor het verloop van dit omschreven proces.

  3. Voor de benodigde en gewenste verbeteringen van dit omschreven proces.

Om deze verantwoordelijkheid te kunnen nemen dient de proceseigenaar exact te weten wie zijn interne en externe klanten zijn, alsmede de leveranciers die bij het proces behoren. Tevens dient hij op de hoogte te zijn van eventueel aanwezige normen en standaards die van de leveranciers geëist worden en van de productspecificaties zoals de klant van het proces deze verwacht.

 

Bron: Technieken voor procesverbetering, Kees Tillema

 

Laatst aangepast op zondag, 27 september 2020 19:17  
GTD volgens Thomas A. Edison
Gepubliceerd in Citaten: dromen, durven doen
E-mail Afdrukken

citaat

The three great essentials to achieve anything worthwhile are, first, hard word; second, stick-to-itiveness; third, common sense.

Thomas A. Edison

Laatst aangepast op woensdag, 04 september 2013 19:32  


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

 

If you always do what you always did,
You will always get what you always got

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 153 gasten online
Artikelen

important management sincere interest little below juran

Banner
Banner

vind je element ken robinson

Vind je element
een praktische gids
Ken Robinson

Bij Bol.com | Managementboek



 

Lean boekentips

Banner