• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Creativiteit volgens Albert Einstein
Gepubliceerd in Citaten: omdenken
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The secret to creativity is knowing how to hide your sources.

Albert Einstein

Laatst aangepast op zondag, 18 mei 2014 05:48  
Bluff Your Way Into Werkstroombesturing
Gepubliceerd in Bluff Your Way Into
E-mail Afdrukken

werkstroom workflow management besturing

Laatst aangepast op woensdag, 27 december 2017 08:25  
Continu verbeteren volgens Thomas Edison
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

There’s a way to do it better – find it.

Thomas Edison

Laatst aangepast op zondag, 18 mei 2014 07:35  
Automatiseren volgens Michael Hammer
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Don’t automate, oblirate.

Michael Hammer

Laatst aangepast op zondag, 18 mei 2014 05:44  
Vastdenken volgens Leo Tolstoj
Gepubliceerd in Citaten: motivatie
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

I know that most men, including those at ease with problems of the greatest complexity, can seldom accept even the simplest and most obvious truth if it be such as would oblige them to admit the falsity of conclusions which they have delighted in explaining to colleagues, which they have proudly taught to others, and which they have woven, thread by thread, into the fabric of their lives.

Leo Tolstoj

Laatst aangepast op zondag, 18 mei 2014 05:41  
Mismanagement volgens Stephen Covey
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

If you put good people in bad systems, you get bad results.

Stephen Covey

Laatst aangepast op zondag, 18 mei 2014 07:03  
Business rules volgens Nicole de Swart
Gepubliceerd in Requirements
E-mail Afdrukken

business rules management brm bedrijfsregel bedrijfsregels

Op haar blog geeft Nicole de Swart de volgende beschrijving van business rules:

nicole de swart business rules requirements

Business rules vertonen veel overeenkomsten met requirements maar ze zijn niet hetzelfde. Business rules zijn regels die een bepaald aspect van de business definiëren of beperken. Ze zijn bedoeld om de kenmerken van de business te handhaven of het gedrag van de business te beïnvloeden (Business Rules Group). Business rules zijn onafhankelijk van de werking van het systeem en van de inrichting van het proces. Als de werkzaamheden niet met het systeem maar volledig handmatig uitgevoerd zouden worden, gelden de business rules nog steeds.

Een business rule is vaak de bron van één of meer requirements. Sommige business rules kunnen rechtstreeks overgenomen worden als requirement, bijvoorbeeld de afspraak dat klanten een zescijferig klantnummer krijgen ter identificatie. Voor andere business rules geldt dat ze op verschillende manieren geïmplementeerd kunnen worden.

Volgens Nicole de Swart zijn er vijf soorten bedrijfsregels:

  1. Feiten: uitspraken over de business die waar zijn. Het gaat meestal over belangrijke bedrijfsbegrippen en de relaties daartussen (bijv. een hotelreservering geldt altijd voor een aaneengesloten periode).

  2. Beperkingen: beperking van de manier waarop de business werkt. Beperkingen zijn te herkennen aan woorden als moeten, mogen niet, alleen toegestaan als (bijv. een reservering mag niet meer dan één jaar van tevoren gedaan worden).

  3. Geconditioneerde acties: actie die onder bepaalde voorwaarden wordt geïnitieerd. Deze business rules beginnen vaak met het woord 'als' of 'wanneer' (bijv. als de gasten van een gereserveerde kamer niet voor 18:00 uur hebben ingecheckt en ook niet op de dag zelf telefonisch hebben laten weten hoe laat ze zullen arriveren, wordt de kamer vrijgegeven voor andere gasten).

  4. Conclusies: nieuw feit dat ontstaat als een ander feit of een berekening aan een bepaalde voorwaarde voldoet. Ook deze business rules beginnen vaak met het woord 'als' of 'wanneer', maar daarop volgt een nieuw feit en geen actie zoals bij de vorige categorie (bijv. als op één van de dagen in de gewenste reserveringsperiode geen kamer beschikbaar is, is de hele reservering niet mogelijk).

  5. Berekeningen: een berekening kan gepaard gaan met ingewikkelde rekenregels of wiskundige formules. Denk aan de rekenregels waaraan de salarisadministratie moet voldoen (bijv. de totaalprijs van een reservering moet berekend worden door <rekenregel>).

Bron: Business rules

Laatst aangepast op maandag, 21 september 2020 09:01  
Verbeteren volgens Daniel Quinn
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

It’s a waste of time to try to make a dysfunctional design work by improving its parts.

Daniel Quinn

Laatst aangepast op zondag, 18 mei 2014 05:36  
Gekooide mensen volgens Ricardo Semler
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Als mensen zich als dieren in een kooi gedragen, ligt het aan de kooi en niet aan de mensen.

Ricardo Semler

Laatst aangepast op zondag, 18 mei 2014 05:34  
Een sprankje verlichting volgens R.W. Emerson
Gepubliceerd in Citaten: dromen, durven doen
E-mail Afdrukken

emerson geest licht

Het is belangrijker dat een mens leert van het sprankje licht dat van binnenuit langs zijn geest flitst te betrappen en te bekijken, dan naar de luister van het firmament van barden en wijzen op te zien.

R.W. Emerson

Laatst aangepast op woensdag, 14 mei 2014 19:21  


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Do the hard jobs first. The easy jobs will take care of themselves.

Dale Carnegie

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 792 gasten online
Artikelen

keep doing keep getting stephen covey

Banner
Banner

emotional desing donald norman

Emotional Design
Why We Love (or Hate) Everyday Things
Donald A. Norman

Bij Bol.com




 

Lean boekentips

Banner