Fourth Generation Management
Brian Joiner
Bij: Bol.com
Fourth Generation Management (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over management
okt 22 2016
Proceskunde (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over management
okt 22 2016 Proceskunde
Van groep naar team volgens Norman S. Hidle
Gepubliceerd in
Citaten: management
okt 22 2016 Een groep wordt pas een team, als ieder teamlid zo zeker van zichzelf en zijn bijdrage is, dat hij de vaardigheden van de anderen kan prijzen. Tags:
Probleemoplossing volgens Charles F. Kettering
Gepubliceerd in
Lean-tegeltje
okt 21 2016
Samenwerken volgens Henry Ford
Gepubliceerd in
Citaten: motivatie
okt 21 2016 Samen komen is een begin. Tags:
Hoe agile is jouw strategie (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over verandermanagement
okt 20 2016 Hoe Agile is jouw strategie Bij Bol.com | Managementboek
Omdenken met J.J. Goldwag
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
okt 20 2016 Minstens zo belangrijk als wat je doet, is het enthousiasme waarmee je het doet.
The Lean Games and Simulations Book (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over Lean Six Sigma
okt 19 2016 The Lean Games and Simulations Book Bij: Bol.com | Managementboek
Praktisch op weg naar teamresultaat (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over management
okt 19 2016 Praktisch op weg naar Teamresultaat Bij: Mijnmanagementboek
Kano-model volgens Hoek, Koopmans, Nieuwland & Trip
Gepubliceerd in
Lean Six Sigma
okt 19 2016 In het boek Kennismaken met Lean beschrijven Jan Wijnand Hoek, Mariël Koopmans, Marc Nieuwland, Albert Trip het Kano-model als één van de Lean-instrumenten: Het Kano-model heeft als belangrijkste doel de klantenwens in kaart te brengen. Wil je als organisatie je klant binden aan je product of dienst, dan moet je weten wat je klant van je verwacht. Het Kano-model kan hierbij een hulpmiddel zijn. (...) Het Kano-model is een model waarmee klanttevredenheid in kaart gebracht wordt. Het uitgangspunt is wat een klant expliciet en impliciet verwacht en hoe hij zal reageren als verwachtingen niet worden waargemaakt. Als je het Kano-model in een grafiek weergeeft, zet je op de horizontale as de mate waarin aan de klantenwens wordt voldaan: van 'voldoet helemaal niet' tot 'voldoet helemaal' aan de wens. Op de verticale as geef je de beleving van de klant weer: van 'zeer ontevreden' tot 'verrast'.
Manieren om klantenwensen te inventariseren zijn enqêutes, klantpanels, enzovoorts. Kies bij voorkeur een methode die binnen je organisatie al gebruikt wordt. Het is vooral belangrijk om goed in kaart te brengen wat de basisfactoren zijn, ook al omdat die niet altijd expliciet worden genoemd, juist omdat ze zo vanzelfsprekend zijn. Daarna kun je overgaan op de prestatiefactoren. De wow-factoren zijn misschien het leukst om over na te denken,maar bedenk dat het verspilde moeite is om een wow-factor in te zetten als de basisfactoren niet goed zijn. Bron: Kennismaken met Lean, Jan Wijnand Hoek, Mariël Koopmans, Marc Nieuwland, Albert Trip
|
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
Gras groeit niet door aan de sprieten te trekken, maar door de wortels water te geven. Afrikaans spreekwoord |
Fantoomgroei
|