• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Omdenken met John Lennon
Gepubliceerd in Citaten: omdenken
E-mail Afdrukken

citaat quote

Everything will be okay in the end and if it’s not ok, it’s not the end.

John Lennon

 

Laatst aangepast op woensdag, 07 december 2016 16:06  
5 Lean-principes volgens Vincent Wiegel & John Maes
Gepubliceerd in Lean Six Sigma
E-mail Afdrukken

klant centraal lean customer

In de promotiefolder voor online training Active Lean van John Maes en Vincent Wiegel staan een aantal kernachtige omschrijvingen van Lean:

lean john maes vincent wiegel

Steeds meer organisaties omarmen Lean, omdat het een methode is die organisaties op een eenvoudige manier beter maakt. Het bijzondere is dat iedereen er beter van wordt: klanten, medewerkers en ook de organisatie zelf. Wie volgens de Lean-principes werkt, maakt van verbeteren van processen, producten en resultaten een continu proces. Het wordt een positieve uitdaging om de zaken steeds beter te organiseren en uit te voeren.

(...)

Bij Lean staat de klant centraal. De methode helpt medewerkers hun werk beter te doen waardoor klanten betere diensten en producten krijgen én medewerkers meer plezier in hun werk hebben. En als klanten en medewerkers tevreden zijn, profiteert de organisatie ook. Door te werken met Lean verlopen processen efficiënter, tegen lagere kosten en met hogere opbrengsten. Het doel van Lean is overigens nooit om alleen maar kosten te besparen, maar het is vaak wel een belangrijk positief bijeffect.

(...)

De 5 principes van Lean zijn:

  1. Het draait om de klant: stel de klant centraal en doe wat hij of zij waardevol vindt.

  2. Doe alleen wat waarde toevoegt identificeer die [activiteiten] die niks toevoegen of zelfs voor verspilling zorgen en schrap die.

  3. Zorg voor flow in de waardeketen: alles moet zoveel mogelijk stromen, zonder voorraadvorming en wachttijden.

  4. Doe wat de klant vraagt en precies op tijd: de klant is de aanjager van de productie van diensten of producten.

  5. Streef voortdurend naar perfectie: de wereld veradnert voortdurend, dus het kan en moet steeds anders en beter.

Bron: Active Lean, Lean Yellow Belt online training-promotiefolder

Laatst aangepast op donderdag, 21 december 2017 20:36  
(Mis)management volgens Frederic
Gepubliceerd in Citaten: leiderschap
E-mail Afdrukken

citaat quote

When oganizations are built not on implicit mechanisms of fear but on structures and practices that breed trust and responsibility, extraordinary and unexpected things start to happen.

Frederic Laloux

Laatst aangepast op maandag, 05 december 2016 17:10  
Leiderschap volgens Akio Toyota
Gepubliceerd in Citaten: leiderschap
E-mail Afdrukken

citaat quote

Every leader is a teacher developing the next generation of leaders.

Akio Toyota

Laatst aangepast op maandag, 05 december 2016 17:06  
Nooit meer te druk (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over persoonlijke effectiviteit
E-mail Afdrukken

tony crabbe nooit meer te druk

Nooit meer te druk
een opgeruimd hoofd in een overvolle wereld
Tony Crabbe

Bij Bol.com | Managementboek



Laatst aangepast op donderdag, 01 december 2016 20:20  
Luisterend leren volgens de Dalai Lama
Gepubliceerd in Citaten: omdenken
E-mail Afdrukken

citaat quote

When you talk, you are only repeating what you already know. But if you listen, you may learn something new.

Dalai Lama

Laatst aangepast op woensdag, 07 december 2016 16:18  
Damien Rice in concert
Gepubliceerd in Te mooi voor woorden
E-mail Afdrukken

Laatst aangepast op vrijdag, 25 november 2016 20:09  
A failure of nerve (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over management
E-mail Afdrukken

edwin friedman failure nerve quick fix leadership

A Failure of Nerve
Leadership in the Age of the Quick Fix
Edwin H. Friedman

Bij Bol.com | Managementboek




Laatst aangepast op vrijdag, 09 december 2016 21:50  
Agile in de echte wereld (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over softwareontwikkeling
E-mail Afdrukken

agile echte wereld starten scrum derk-jan grood

Agile in de echte wereld
starten met Scrum
Derk-Jan De Grood

Bij Bol.com | Managementboek




Bewaren

Laatst aangepast op dinsdag, 03 januari 2017 09:14  
Lean service (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over Lean Six Sigma
E-mail Afdrukken

lean service richard keegan eddie kelly

Lean Service
A Practical Guide for SME Owners and Managers
Richard Keegan

Bij Bol.com

Laatst aangepast op zaterdag, 26 november 2016 21:04  


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

 

Don't find fault, find a remedy.

Henry Ford

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 132 gasten online
Artikelen

taiichi ohno lean reducing waste

Banner
Banner

huh?! berthold gunster omdenken

Huh?!
De techniek van het omdenken
Berthold Gunster

Bij Managementboek

Lean boekentips

Banner