Everything I Know About Lean I Learned in First Grade
Robert O. Martichenko
Bij Bol.com
Everything I learned about Lean I learned in First Grade (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over Lean Six Sigma
okt 08 2016 Everything I Know About Lean I Learned in First Grade Bij Bol.com
Resultaatgerichte actie met Mahatma Ghandi
Gepubliceerd in
Citaten: motivatie
okt 08 2016 You may never know what results come of your actions, but if you do nothing, there will be no results. Gandhi
Omdenken met John Maxwell
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
okt 07 2016 People are more comfortable with old problems than they are with new solutions. Tags:
Ontketen vernieuwing (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over verandermanagement
okt 07 2016 Ontketen vernieuwing!
Robuste processen volgens Mariël Koopmans
Gepubliceerd in
Lean Six Sigma
okt 05 2016 Volgens Mariële Koopmans zijn controle-momenten binnen een proces in de meeste gevallen bedoeld om te controleren of voorafgaande stappen niet goed zijn gegaan. Koopmans stelt in haar blog Vertrouw het proces! dat wanneer er iets niet goed gaat in het proces dit niet mag leiden tot een 'hebbes-reactie'. Volgens haar is binnen Lean altijd maar één schuldige: het proces! "[In het proces] zijn blijkbaar nog omstandigheden die maken dat dingen niet goed gaan. Op de enkele wettelijke verplichting na, controleren we in processen, omdat we weten dat in voorgaande stappen dingen misgaan. In plaats van te zorgen dat mensen hun werk goed kunnen doen, zorgen voor juiste middelen, informatie en tijd zodat zij hun werk goed uit kunnen voeren, creëren we extra controle momenten in het proces. (...) Een robuust proces zorgt dat medewerkers erop kunnen vertrouwen dat zij hun werk goed kunnen doen. Dit betekent dat je weet
Op deze manier kun je op een eerlijke manier praten over wat goed gaat of niet. Hetgeen niet goed gaat kun je ombuigen naar iets positiefs, namelijk hoe kunnen we zorgen dat je bijvoorbeeld wel de juiste informatie hebt. Hierbij is het belangrijk dat in kleine stappen verbeterd gaat worden, zodat de beweging zichtbaar wordt. Zo creëer je omstandigheden waarin medewerkers leren in een positieve sfeer en plezier krijgen in problemen oplossen.
Lean volgens John Shook
Gepubliceerd in
Lean-tegeltje
okt 04 2016
Verslaafd aan organiseren (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over management
okt 01 2016 Verslaafd aan organiseren Bij Bol.com | Managementboek
Lean Six Sigma - samenzinnig verbeteren (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over Lean Six Sigma
sept 30 2016 Lean Six Sigma Bij Bol.com | Managementboek
Kanban volgens Jan Heunks
Gepubliceerd in
Lean Six Sigma
sept 30 2016 In het boek Lean IT beschrijft Jan Heunks de omgekeerde bestuurlijke piramide van Bell & Orzen (zie Lean IT - Enabling and Sustaining Your Lean Transformation): Sommige organisaties besturen te vaak op een hiërarchische, topdown-manier met de leiding aan de top van de hiërarchie die alleen opdrachten naar beneden geeft. Lean IT keert dit om. ... Bovenaan staan de klanten en zakenpartners, omdat zij waarde definiëren en vraaggestuurde signalen creëren die de trigger zijn voor uit te voeren werkzaamheden. Een trigger kan worden beschouwd als de gebeurtenis of de aanleiding ... die de aanzet vormt om een proces in gang te zetten. Vervolgens komen de medewerkers die het meest frequent communiceren met klanten, leveranciers en partners. (...) Bovenstaande figuur geeft een voorbeeld van een Kanban-bord die opgesteld kan worden met behulp van de volgende 'stappen':
Bron: Lean IT, Jan Heunks
Effectiviteit volgens Peter F. Drucker
Gepubliceerd in
Lean-tegeltje
sept 29 2016 |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
So much of what we call management consists in making it difficult for people to work. Peter Drucker |
Hooked Bij Bol.com | Managementboek |