• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Management
Citaten: management
Organiseren volgens Peter F. Drucker
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

build achieving organizations peter drucker

Laatst aangepast op vrijdag, 03 april 2015 15:09  
Management by demotivation volgens Don Gray
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

If managers didn’t demotivate employees, they wouldn’t have to look for ways to motivate them.

Don Gray


Laatst aangepast op vrijdag, 03 april 2015 14:32  
Work is a process volgens Peter F. Drucker
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

work process peter drucker

Laatst aangepast op donderdag, 26 maart 2015 20:39  
Management by verspilling volgens William E. Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The present style of management is the biggest producer of waste, causing huge losses, whose magnitudes can not be evaluated, can not be measured.

William Edwards Deming

Laatst aangepast op vrijdag, 03 april 2015 09:27  
Verandermanagement volgens William Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Ninety-five per cent of changes made by management today make no improvement.

William Edwards Deming

Laatst aangepast op vrijdag, 03 april 2015 14:35  
Gemeenschapszin volgens Seely Brown
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Communities of practice are groups of people whose interdependent practice binds them into a collective of shared knowledge and common identity. [...] When people work this way, barriers and boundaries between people and what they do are often insubstantial or irrelevant, since a collective endeavor holds people together.

Seely Brown

Laatst aangepast op woensdag, 11 februari 2015 18:46  
Rijnlands volgens Sheilagh Ogilvie
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Guilds [were] social networks that generated beneficial social capital by sustaining shared norms, punishing violators of these norms, effectively transmitting information, and successfully undertaking collective action.

Sheilagh Ogilvie

Laatst aangepast op woensdag, 11 februari 2015 18:44  
Leren volgens Patrick Hoverstadt
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The purpose of training is to reduce variety, to get a group of people tackling tasks in the same way; so training reduces variety. The purpose of learning is the exact opposite. Learning increases the individual’s capacity to respond to different situations; it increases variety.

Patrick Hoverstadt

Laatst aangepast op woensdag, 11 februari 2015 18:41  
Systeemdenken met Stephen Covey
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

systeem stephen covey system

Meestal is het systeem het probleem en niet de mensen. Als je een slecht systeem oplegt aan goede mensen, krijg je slechte resultaten. De bloemen die je wilt laten groeien, moet je water geven.

Stephen Covey

 

Laatst aangepast op zaterdag, 21 februari 2015 06:52  
Organisaties volgens Peter Senge
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

It may seem a bit odd to talk about “who” an organization is, or what an organization “stands for,” but it is not odd if you look at it as a human community. As a community, the organization came into being because there were enough people who cared about something to pursue it together.

Peter Senge

Laatst aangepast op woensdag, 11 februari 2015 18:28  
Management (3.0) volgens Jurgen Appelo
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

We can only improve worker hapiness when everyone feels responsible for management and learns to manage the system instead of managing each other.

Jurgen Appelo

Laatst aangepast op donderdag, 05 februari 2015 22:19  
Prestatiemanagement volgens Jurgen Appelo
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Before you try to measure someone else's performance, please explain how you measure your own.

Jurgen Appelo

Laatst aangepast op zondag, 07 december 2014 13:28  
Menselijk management volgens Jurgen Appelo
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Treating employees like adult human beings might be common sense, but it is not common practice.

Jurgen Appelo

Laatst aangepast op zondag, 07 december 2014 13:26  
Schaalbare organisaties volgens Jurgen Appelo
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Scaling is only dificult when you grow your organization like a tower instead of a city.

Jurgen Appelo

Laatst aangepast op maandag, 08 december 2014 20:51  
Management volgens Jurgen Appelo
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The job of management is not to select the best ideas; it is to create a system that allows for the best ideas to emerge.

Jurgen Appelo

Laatst aangepast op zondag, 07 december 2014 13:20  
Variatie volgens William Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

There will always be variation between people, in output, in service, and in product. What is the variation trying to tell us about a process, and about the people who work in it? Management requires knowledge about interaction of forces. Interaction may reinforce efforts or nullify efforts. Management of people requires knowledge of the effect of the system on the performance of people.

William Edwards Deming

Laatst aangepast op zondag, 30 november 2014 19:17  
Waardevolle ideeën volgens Thomas Edison
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The value of an idea lies in the using of it.

Thomas Edison

Laatst aangepast op vrijdag, 14 november 2014 19:47  
Agile volgens Eric Schmidt
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The problem is, most companies today are run to minimize risk, not to maximize freedom and speed.
Things are changing so fast, that any thorough, MBA-style business plan is guaranteed to be wrong in some important way.

Eric Schmidt

Laatst aangepast op vrijdag, 14 november 2014 19:36  
Cultuur volgens Tony Hsieh
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Get the culture right and everything else just falls into place.

Tony Hsieh

Laatst aangepast op vrijdag, 14 november 2014 19:33  
Communicatie volgens Eric Schmidt
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Communication is as important as decision making, and like decision-making it is something that most leader think they are good at.
They are mostly wrong.

Eric Schmidt

Laatst aangepast op zondag, 19 oktober 2014 15:28  
Innovatie ('business nirvana') volgens Eric Schmidt
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

eric schmidt innovatie

But remember, the CEO needs to be the CIO (Chief Innovation Officer). Innovation can't be owned or ordained, it needs to be allowed. You can't tell innovative people to be innovative, but you can let them.

Eric Schmidt

Laatst aangepast op zaterdag, 18 oktober 2014 09:31  
Werving & selectie volgens Peter Schutz
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Hire character. Train skill.

Peter Schutz

Laatst aangepast op zaterdag, 06 september 2014 06:44  
Complexiteit volgen Tom Peters & Robert H. Waterman
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Veel bedrijven hebben een misplaatst geloof in planning, onvoldoende begrip voor de onsystematische aard van het innovatieproces, een overdreven vertrouwen in grootschaligheid en een volledig gebrek aan inzicht in de werking van georganiseerde chaos en de cumulatieve waarde van veel kleine successen.

Tom Peters, Robert H. Waterman (In Search of Excellence)

Laatst aangepast op woensdag, 23 juli 2014 19:06  
Hiërarchie volgens Donella H. Meadows
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The original purpose of a hierarchy is always to help its originating subsystems do their jobs better.

Donella H. Meadows

Laatst aangepast op woensdag, 23 juli 2014 19:03  
Organisatieleren volgens Chris Agryris
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Organisatieleren is het proces van ontdekken en herstellen van fouten in de organisatie.

Chris Argyris

Laatst aangepast op woensdag, 23 juli 2014 18:43  
Efficiënte processen volgens Nicholas Hartman
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The most efficient process is the one that you can avoid.

Nicholas Hartman

Laatst aangepast op zondag, 06 juli 2014 07:18  
Slechte softwareontwikkeling volgens Barry Boehm
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Poor management can increase software costs more rapidly than any other factor.

Barry Boehm

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:45  
Prestatiebeoordeling volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Evaluation of performance, merit rating, or annual review… The idea of a merit rating is alluring. the sound of the words captivates the imagination: pay for what you get; get what you pay for; motivate people to do their best, for their own good. The effect is exactly the opposite of what the words promise.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:40  
Softwareontwikkeling volgens Jerry Weinberg
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Whenever I suggest stepping back, easing up, laughing a little at ourselves, and going outside our own field, somebody objects, saying, "But software is different. We have to work harder, concentrate more, because nothing is as complex as software." Well, of course software is different, and more complex than anything people have ever before attempted to engineer. But that's why we have to loosen our structure, not tighten them. That's why we must learn from any place we can, any way we can.

Jerry Weinberg

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:38  
Systeemdenken volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The fact is that the system that people work in and the interaction with people may account for 90 or 95 percent of performance.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:36  
Problemen oplossen volgens Peter Scholtes
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Conventional problem-solving would ask such questions as: Whose area is this? Who is supposed to replace worn gaskets? We don’t ask “why,” we ask “who.” We don’t look for causes in the system, we look for culprits in the work force. Performance appraisal is a “who-based” approach to problem-solving.

Peter Scholtes

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:35  
Gemba walks volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

To learn about factory floor problems, for example, you have to talk to people— and I don’t mean by just walking around. Somebody once described good management as management by walking around. Well, it helps to walk around a bit, but you do not learn about the real problems that way. When you are just wandering around, everything looks rosy. The only way to find out about problems is by talking to workers in a group setting. Just ask questions. Start off by asking, “What robs you of your pride of workmanship?” They will tell you.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:52  
Continu verbeteren volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Of course, when you talk about improvement of processes, you must include improvement of people. If management truly understood the concept of continual improvement, they would give their people every opportunity to learn and improve— and a chance to make contributions to the company. Organizations can no longer afford to just have good people— today, they need people who are improving continually.

W. Edwards Deming

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:11  
Verontrustende veronderstellingen volgens Gerald M. Weinberg
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

I've learned over two decades that the number-one problem of both analysts and programmers - as well as their managers - is that they assume too much.

Gerald M. Weinberg,

Laatst aangepast op zondag, 08 juni 2014 07:10  
Mismanagement volgens Stephen Covey
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

If you put good people in bad systems, you get bad results.

Stephen Covey

Laatst aangepast op zondag, 18 mei 2014 07:03  
Verbeteren volgens Daniel Quinn
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

It’s a waste of time to try to make a dysfunctional design work by improving its parts.

Daniel Quinn

Laatst aangepast op zondag, 18 mei 2014 05:36  
Gekooide mensen volgens Ricardo Semler
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Als mensen zich als dieren in een kooi gedragen, ligt het aan de kooi en niet aan de mensen.

Ricardo Semler

Laatst aangepast op zondag, 18 mei 2014 05:34  
Management volgens Yves Morieux
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

yves morieux

This is your battle, business leaders. The real battle is not against competitors. This is rubbish, very abstract. When do we meet competitors to fight them? The real battle is against ourselves, against our bureaucracy, our complicatedness. Only you can fight, can do it.

Yves Morieux

Laatst aangepast op maandag, 28 april 2014 19:40  
Organiseren volgens Winnie the Pooh
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Organization is what you do before you do something, so that when you do it, it's not all mixed up.

A. A. Milne

Laatst aangepast op zaterdag, 12 april 2014 06:37  
Emotional blueprinting volgens Robin Sharma
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Greatness is above all else, a state of mind. You need to believe in your potential and power before you can bring them to life. You need to feel like you are extraordinary before you can become extraordinary. I call this "emotional blueprinting." To see spectacular results in your external life, you have to emotionally--viscerally--create a blueprint of your vision within your inner life.

Robin Sharma

Laatst aangepast op zaterdag, 12 april 2014 06:32  
Geniale complexiteitsreductie volgens Schumacher
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius—and a lot of courage to move in the opposite direction.

E. F. Schumacher

Laatst aangepast op dinsdag, 09 november 2021 08:01  
Doelgericht leven volgens Robin Sharma
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Either you set your goals and, in doing so, have your life governed by choice or you do nothing and have your life governed by chance.

Robin Sharma

Laatst aangepast op zaterdag, 12 april 2014 06:25  
Omdenken met E.F. Schumacher
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

It might be said that it is the ideal of the employer to have production without employees and the ideal of the employee is to have income without work.

E. F. Schumacher

Laatst aangepast op zaterdag, 12 april 2014 06:24  
Veranderen volgens Paul Allaire
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

If you talk about change but don’t change the reward and recognition system, nothing changes.

Paul Allaire

Laatst aangepast op zaterdag, 12 april 2014 06:20  
Ware moed volgens Remy Montalee
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Ware moed is niet geen angst te hebben, maar zijn angst te overwinnen.

Remy Montalee

Laatst aangepast op zaterdag, 12 april 2014 06:19  
Problemen volgens Colin Powell
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

If people no longer bring a leader their problems, they either think you can't solve it, or that you don't care.

Colin Powell

Laatst aangepast op donderdag, 20 maart 2014 15:16  
Veranderen volgens Brian Tracy
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Goals allow you to control the direction of change in your favor.

Brian Tracy

Laatst aangepast op donderdag, 20 maart 2014 15:10  
Armzalige organisaties volgens Henry Ford
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

Een onderneming die niets anders voortbrengt dan geld is een armzalig soort organisatie.

Henry Ford

Laatst aangepast op donderdag, 20 maart 2014 15:07  
Succes volgens Michael Hammer
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

The secret of success is not to foresee the future. But to build an organization that is able to prosper in any of the foreseeable future.

Michael Hammer

Laatst aangepast op donderdag, 20 maart 2014 15:06  
Effectieve teams volgens Marijke Lingsma
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

Go see ask why show respect

In het verhaal van een team zit niet de oplossing, anders hadden ze hun probleem al opgelost. In hun verhaal zit wel de clou hoe ze zich klemzetten en daardoor het probleem in stand houden.

Marijke Lingsma

Laatst aangepast op donderdag, 20 maart 2014 15:03  
Meer artikelen...


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

It is not that I'm so smart. But I stay with the questions much longer.

Albert Einstein

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 195 gasten online
Artikelen

result systematically applying question whu simplicity eliyahu goldratt

Banner
Banner

boeien! succesvol presenteren reinoud van rooij

Boeien! (Succesvol presenteren)
Dé handleiding voor succesvolle presentaties
Reinoud van Rooij

Bij Managementboek of Bol.com

 

 

 

Lean boekentips

Banner