De effectiviteit van managers in de toekomst zal afhangen van hun vermogen om hulp te bieden aan hun superieuren, en hulp te vragen aan hun ondergeschikten.
Edgar Schein
Management volgens Edgar Schein
Gepubliceerd in
Citaten: management
mrt 14 2014 De effectiviteit van managers in de toekomst zal afhangen van hun vermogen om hulp te bieden aan hun superieuren, en hulp te vragen aan hun ondergeschikten. Edgar Schein Tags:
Risicovolle vooruitgang volgens Frederick B. Wilcox
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 22 2014 Progress always involves risks. You can’t steal second base and keep your foot on first. Frederick B Wilcox Tags:
Succesvol implementeren volgens Henry Mintzberg
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 11 2014 Bijna iedere implementatiefout is het gevolg van de disconnectie tussen de formulering en de implementatie. Tags:
Concurrerend leren volgens Peter Senge
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 10 2014 In the long run, the only sustainable source of competitive edge is your organisation's ability to learn faster than its competitors. Peter Senge
Veranderen volgens Jack Welch
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 09 2014 If the rate of change on the outside exceeds the rate of change on the inside, the end is near. Jack Welch
Organisaties volgens Dee Hock
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 08 2014 Alle organisaties zijn slechts conceptuele uitvoeringsvormen van een zeer oud, heel eenvoudig idee: de idee van gemeenschap. Ze kunnen niet meer of minder zijn dan de som van de overtuigingen van tot hen aangetrokken mensen. Van hun karakter, uitspraken, handelingen en inspanningen. Dee Hock Tags:
Managementmodes volgens Jean de la Rivière
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 02 2014 Er is bijna niets dat zo snel verandert als de moderne managementthorieën. En bijna niets is zo ironisch als de ongelooflijke ernst waarmee ze aan de man worden gebracht. Tags:
Omdenken volgens Theodore Levitt
Gepubliceerd in
Citaten: management
jan 05 2014 The railroads are in trouble today ... because they assumed themselves to be in the railroad business rather than in the transportation business. The reason they defined their industry wrong was because they were railroad-oriented instead of transportation-oriented; they were product-oriented instead of customer-oriented. Theodore Levitt
Requirements volgens Karl Wiegers
Gepubliceerd in
Citaten: management
jan 04 2014 If you call it requirements *gathering*, you're doing it wrong. Requirements are *developed*, and testing is part of that. Karl Wiegers
Plannen volgens Jim Highsmith
Gepubliceerd in
Citaten: management
jan 02 2014 When we 'plan', we expect the actual project result to conform to that plan, and then deviations become team mistakes or sign of the team’s failure to work enough. When we 'speculate', we take the opposite perspective – it’s the plan we suspect was wrong. The plan, or speculation, is a piece of information, but it is only one piece that we will examine to determine our course of action in the next iteration. Jim Highsmith Tags:
Leven volgens Nelson Mandela
Gepubliceerd in
Citaten: management
dec 26 2013 What counts in life is not the mere fact that we have live. It is what difference we have made to the lives of others that will determine the significance of the life we lead. Tags:
Cultuurverandering volgens John Seddon
Gepubliceerd in
Citaten: management
dec 18 2013 Attempting to change an organization’s culture is a folly, it always fails. Peoples’ behavior (the culture) is a product of the system; when you change the system peoples’ behavior changes. Tags:
Professioneel omdenken volgens James A. Lovell
Gepubliceerd in
Citaten: management
dec 11 2013 Be thankful for problems. If they were less difficult, someone with less ability might have your job. James A. Lovell
Ondernemen volgens Ronald Coase
Gepubliceerd in
Citaten: management
dec 03 2013 Companies exist to organize work better than either customers can do by themselves or markets can do it for them. Ronald Coase Tags:
Paardenmiddelmatig management volgens Deming
Gepubliceerd in
Citaten: management
dec 01 2013
Continue veranderen volgens Robert Simons
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 30 2013 Today's successes will be tommorow's old news. The question is not if, but when. Robert Simons Tags:
Strategische concurrentie nadelen volgens Jeff Jarvis
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 29 2013
Efficiency volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 24 2013
Klantgericht volgens Jeff Bezos
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 23 2013 We see our customers as invited guests to a party, and we are the hosts. It’s our job every day to make every important aspect of the customer experience a little bit better. Tags:
Werken volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 22 2013 Why not make the work easier and more interesting so that people do not have to sweat? The Toyota style is not to create results by working hard. It is a system that says there is no limit to people’s creativity. People don’t go to Toyota to 'work' they go there to think. Taiichi Ohno Tags:
Klantgericht volgens Michael LeBoeuf
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 19 2013 Every company’s greatest assets are its customers, because without customers there is no company.
Duurzaam klantgericht volgens Robert Half
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 09 2013
Marketing volgens Walt Disney
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 04 2013 Do what you do so well that they will want to see it again and bring their friends. Walt Disney
De klant als baas volgens Sam Walton
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 03 2013 There is only one boss: the customer. And he can fire everybody in the company from the chairman on down, simply by spending his money somewhere else. Sam Walton Tags:
Management volgens Tom Flick
Gepubliceerd in
Citaten: management
nov 01 2013 Management is about avoiding hazards. Leadership is about creating opportunities. Tom Flick
Lean leiderschap volgens Fujio Cho (1)
Gepubliceerd in
Citaten: management
okt 13 2013
Big data volgens Nassim Taleb
Gepubliceerd in
Citaten: management
okt 05 2013 I am not saying here that there is no information in big data. There is plenty of information. The problem — the central issue — is that the needle comes in an increasingly larger haystack. Tags:
Transformatie volgens Andrew Grove
Gepubliceerd in
Citaten: management
sept 09 2013 A corporation is a living organism; it has to continue to shed its skin. Methods have to change. Focus has to change. Values have to change. The sum total of those changes is transformation. Andrew Grove Tags:
Excellente ondernemingen volgens Tom Peters
Gepubliceerd in
Citaten: management
sept 03 2013 Excellente ondernemingen geloven niet in voortreffelijkheid, maar alleen in constante verbetering en constante verandering. Tom Peters Tags:
Disruptieve procesverbetering volgens W.E. Deming
Gepubliceerd in
Citaten: management
sept 02 2013 Adjustment of a process that is in statistical control, initiated on appearance of a fault item or a mistake, as it arose from an obvious immediate cause, will only create more trouble, not less. William Edwards Deming Tags:
Onzichtbare kwaliteit volgens Deming
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 29 2013 One gets a good rating for fighting a fire. The result is visible; can be quantified. If you do it right the first time, you are invisible. You satisfied the requirements. That is your job. Mess it up, and correct is later, you become a hero. William Edwards Deming Tags:
Winnen volgens Sun Tsu
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 28 2013
Focus volgens Edward de Bono
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 27 2013
Verbindende verschillen volgens Desmond Tutu
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 22 2013 Differences are not intended to separate, to alienate. We are different precisely in order to realize our need of one another. Desmond Tutu Tags:
Op koers met Kaplan & Norton
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 20 2013 Je weet niet of je op koers ligt als je geen bestemming hebt bepaald. Robert Kaplan & David Norton Tags:
Procesdenken volgens Michael Hammer
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 19 2013 Als je niet vanuit processen denkt, zijn de meeste inspanningen om je bedrijf te verbeteren ongeveer even belangrijk als het hergroeperen van de dekstoelen op de Titanic. Michael Hammer Tags:
Situationeel overwinnen volgens Sun Tsu
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 18 2013 .. when I have won a victory I do not repeat my tactics but respond to circumstance in an infinite variety of way.
Tastbare diensten volgens Philip Kotler
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 15 2013 Diensten zijn abstract; presenter ze dus zo tastbaar mogelijk. Phillip Kotler Tags:
Winnende samenwerking volgens Sun Tsu
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 13 2013
CEO als longpatiënt volgens Fons Trompenaars
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 11 2013 Winst is als zuurstof. Je kunt niet zonder. Maar als zuurstof een doel wordt, ben je een longpatiënt. Fons Trompenaars Tags:
Leiderschap volgens Warren Bennis
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 10 2013 Iedereen wordt getest in het leven, maar slechts enkelen halen kracht en wijsheid uit deze ervaringen. Deze mensen noemen we leiders. Warren Bennis Tags:
Best practices volgens Gary Hamel
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 09 2013
Innovatie volgens Charles Handy
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 08 2013 Nieuwe technologie versterkt wat er gebeurt. Het vervangt niets. Charles Handy Tags:
GTD volgens Tom Peters
Gepubliceerd in
Citaten: management
aug 07 2013 Zaken voor elkaar krijgen heeft niets te maken met macht of hiërarchie. Het gaat om passie, verbeelding en doorzettingsvermogen. Tom Peters
Motivatie volgens Seth Godin
Gepubliceerd in
Citaten: management
juli 29 2013 If your team is filled with people who work for the company, you’ll soon be defeated by tribes of people who work for a cause. Seth Godin Tags:
Management volgens Manfred Kets de Vries
Gepubliceerd in
Citaten: management
juli 28 2013 Een probleem van veel managers is dat ze eigenlijk niet kunnen managen. Manfred Kets de Vries Tags:
Hard werken volgens Steve Pavlina
Gepubliceerd in
Citaten: management
juli 22 2013 Hard work is painful when life is devoid of purpose. But when you live for something greater than yourself and the gratification of your own ego, then hard work becomes a labor of love. Steve Pavlina Tags:
Organisaties volgens Daniel Kahneman
Gepubliceerd in
Citaten: management
juli 13 2013 An organization is a factory that manufactures judgments and decisions. Daniel Kahneman Tags:
Goeroes volgens Peter Drucker
Gepubliceerd in
Citaten: management
juli 06 2013
Delegeren volgens Dave Ramsey
Gepubliceerd in
Citaten: management
juli 03 2013 Delegation requires the willingness to pay for short term failures in order to gain long term competency. Dave Ramsey |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
The problem is never how to get new, innovative thoughts into your mind, but how to get the old ones out. Dee Hock (Former CEO, Visa International) |
Ontketen je brein Bij Bol.com | Managementboek |