Deugdelijke eenvoud volgens Edsger W. Dijkstra
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
apr 11 2016
Lean volgens Wayne Anderson
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
apr 02 2016 Lean focuses on creating a culture that empowers employees to eliminate waste through problem solving.
Kaizen volgens Robert Maurer
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mrt 20 2016
Grote veranderingen komen tot stand door kleine stapjes te nemen in de richting van je doel. Robert Maurer
Problemen zoeken met Shigeo Shingo
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mrt 16 2016 The best approach is to dig out and eliminate problems where they are assumed not to exist.
Tags:
Processen volgens Frank Herbert
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
jan 31 2016 A process cannot be understood by stopping it. Understanding must move with the flow of the process, must join it and flow with it. Frank Herbert
Continu verbeteren volgens Michael Hammer & James Champy
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
jan 30 2016 Without [taking a process perspective of business], business improvement efforts amount to rearranging deck chairs on the Titanic.” Michael Hammer & James Champy
Kwaliteit volgens Joel Barker
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
jan 20 2016
De kern van lean volgens Dirk van Goubergen
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
dec 24 2015 De kern van Lean is het afstemmen van waarde-toevoegende activiteiten op elkaar.
Verspilling volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 23 2015
Lean volgens Jim Womack
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 05 2015
Continu verbeteren met Lawrence M. Miller
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
nov 01 2015 Excellence is not an accomplishment. It is a spirit, a never-ending process. Lawrence M. Miller Tags:
Verbeteren volgens Lyndon B. Johnson
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
okt 19 2015
Stap-voor-stap verbeteren met Lyn St. James
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
okt 14 2015
Grondoorzaken volgens Vergliius
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
okt 04 2015
Verbeteren volgens Henrik Kniberg
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
okt 03 2015 The important thing is not your process. The important thing is your process for improving your process.
Kwaliteit volgens William Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
okt 02 2015 The economic losses from fear are appalling. To assure better quality and productivity, it is necessary that people feel secure. W. Edward Deming
Klantgericht volgens Jeff Bezos (2)
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
okt 01 2015 We see customers as invited guests for a party and we are the hosts. It is our job every day to make every aspect of the customer experience a little bit better. Jeff Bezos
Klantgericht volgens Jeff Bezos
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
sept 26 2015 Determine what you customers need, and then work backwards.
Problemen oplossen volgens Anthony J. D'Angelo
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
sept 25 2015 When solving problems, dig at the roots instead of just hacking at the leaves. Anthony J. D’Angelo
Kwaliteit volgens William Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
sept 07 2015 Quality control should check the process, not the product. William Edwards Deming
First Time Right volgens Scott Adams
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 31 2015
Continu verbeteren met Albert Einstein
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 30 2015
Voorkom verspilling met Oprah Winfrey
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 26 2015
Integrale verbetering volgens Daniel Quinn
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 25 2015
5 x waarom volgens Shigeo Shingo
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 23 2015
First Time Right volgens John Wooden
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 22 2015
Problematisch verbeteren volgens Masaaki Imai
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 20 2015
Kwaliteit volgens Roy H. Williams
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 18 2015
Lean thinking volgens Thomas Edison
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 16 2015
Lean thinking volgens Eric Ries
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 15 2015
Procesdenken volgens William Edwards Deming (2)
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 14 2015
Kwaliteit volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 10 2015
Kwaliteit volgens Haim Berman
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 09 2015
Probleemoplossing volgens Albert Einstein
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 07 2015
Standaard veranderen volgens Charles Kettering
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 06 2015
Procesdenken volgens William Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
aug 04 2015
Flow volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juli 04 2015 Let the flow manage the process, don't let management manage the process.
De grootste verspilling volgens W.E. Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juni 28 2015
Kosten volgens Taiichi Ohno
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juni 04 2015
Voorkom verspilling met Peter F. Drucker
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juni 03 2015 There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all. Tags:
Verspilling volgens William Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
juni 03 2015 The greatest waste ...
Marketing volgens Philip Kotler
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mei 26 2015 Marketing is not the art of finding clever ways to dispose of what you make. Marketing is the art of creating genuine customer value. It is the art of helping your customer becoming better off.
Voorkom variatie volgens William Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mei 21 2015 If I had to reduce my message for management to a few words, I’d say it all had to do with reducing variation.
Mismanagement volgens Michael Hammer & James Champy
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mei 06 2015 It isn’t uncommon for managers at senior levels of large organizations to be so out of touch with customer or production reality that they don’t know just how broken some of their business processes are.
Effectief schrijven volgens William Zinsser
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mei 04 2015 The most important sentence in any article is the first one. If it doesn't induce the reader to proceed to the second sentence, your article is dead. And if the second sentence doesn't induce him to continu the third sentence, it's equally dead. Tags:
Omdenken met Charles Kettering
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
mei 02 2015 If you have always done it that way, it is probably wrong.
Probleemoplossing volgens Stephen Covey
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
apr 20 2015
Systeemdenken met William Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
apr 11 2015 …most troubles and most possibilities for improvement add up to proportions something like this: 94% belongs to the system (the responsibility of management); 6% are attributable to special causes.
Middelmatigheid volgens William W. Scherkenbach
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
apr 09 2015 Mediocrity is the result when fear of failure permeates an organization.
Effectiviteit volgens William Edwards Deming
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
apr 08 2015 Hard work and best efforts will not by themselves dig us out of the pit. |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
Success is getting what you want. Happiness is wanting what you get. Dave Gardner |
Dare to Lead Bij Bol.com | Managementboek |