• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Passioneel succesvol volgens Jen Welter
Gepubliceerd in Citaten: persoonlijke effectiviteit
E-mail Afdrukken

citaat

If you want to be succesful in this world, you have to follow your passion, not a paycheck.

Jen Welter

Laatst aangepast op vrijdag, 26 juli 2019 09:56  
Dienend leiderschap in 9 woorden
Gepubliceerd in Citaten: leiderschap
E-mail Afdrukken

citaat

If serving is below you,
Leadership is beyond you.

- Anonymous

Laatst aangepast op vrijdag, 26 juli 2019 09:54  
Continu verbeteren met W.E. Deming
Gepubliceerd in Citaten: kwaliteit
E-mail Afdrukken

citaat

Quality is everyone's responsibility and we never have to stop getting better.

W.E. Deming

Laatst aangepast op vrijdag, 26 juli 2019 09:52  
Job aids basics (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over Lean Six Sigma
E-mail Afdrukken

job aids basis joe willmore

Job Aids Basics
Joe Willmore

Bij Bol.com

Laatst aangepast op maandag, 26 augustus 2019 19:16  
Bullshit-management volgens Eliyahu Goldratt
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

Veel managementideeën zijn gewoon bullshit. Strategie is langetermijn-bullshit en activity-based costing is hele precieze bullshit. Maar bullshit blijft het.

Eliyahu Goldratt

Laatst aangepast op vrijdag, 26 juli 2019 09:51  
Omdenken met de Chinezen
Gepubliceerd in Citaten: omdenken
E-mail Afdrukken

citaat

If you do not know where you come from, you do not know where you stand, if you do not know where you stand, you do not know where you go.

Chinees spreekwoord

Laatst aangepast op vrijdag, 26 juli 2019 09:50  
Lean Basis (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over Lean Six Sigma
E-mail Afdrukken

lean basis rudy gort

Lean basis
Een holistische benadering
Rudy Gort

Bij Bol.com | Managementboek

Laatst aangepast op zaterdag, 24 augustus 2019 08:20  
Prestatiemanagement volgens Robert Bacal (2)
Gepubliceerd in Bluff Your Way Into
E-mail Afdrukken

kpi pi kritische kritieke prestatie-indicator

In het boek Prestatiemanagement stelt Robert Bacal dat als je met prestatiemanagement maximale resultaten wilt behalen, je het moet zien als een systeem dat werkzaam is binnen een groter systeem:

robert bacal prestatiemanagement

Prestatiemanagement is een systeem dat verbonden moet zijn met andere delen van het grote systeem, dat wil zeggen met andere belangrijke functies in de organisatie.

Wat is een systeem?

Wij gebruiken het woord systeem om te verwijzen naar een geheel van samenstellende delen die met elkaar verbonden zijn en op een wederzijds afhankelijke manier samenwerken om iets te realiseren. Een systeem krijgt input en vertaalt die input, door middel van een aantal processen, in output: producten, diensten of informatie.

(1) Prestatieplanning: de manager en de medewerker werken samen aan het identificeren en begrijpen van en het bereiken van overeenstemming over wat de medewerker moet doen, hoe goed het gedaan moet worden, waarom, wanneer enzovoorts.

(2) Voortdurende communicatie over de prestatie: een wederzijds proces gedurende het gehele jaar, om zeker te stellen dat de werkzaamheden op het goede spoor blijven, dat problemen herkend worden vóór zij zich voordoen, en dat zowel manager als medewerker op de hoogte blijven van de gang van zaken.

(3) Het verzamelen van gegevens, observeren en documenteren: het verzamelen van gegevens is het vergaren van informatie over de prestaties van de organisatie of van individuen, met als doel die prestaties te verbeteren. Observeren is één manier waarop een manager gegevens kan verzamelen. Documenteren is het vastleggen van de verzamelde gegevens.

(4) Bijeenkomst voor prestatiebeoordeling: een proces waarin manager en medewerker samenwerken bij het evalueren van de mate waarin de medewerker de overeengekomen doelstellingen heeft bereikt, en waarin zij samenwerken om opgetreden moeilijkheden te overwinnen. Wordt ook wel 'beoordelingsgesprek' of 'prestatie-evaluatiegesprek' genoemd. Duidt meestal op een jaarlijkse bijeenkomst.

(5) Analyse van prestaties en coaching:

Prestatieanalyse

Proces van problemen oplossen en communiceren dat gebruikt wordt om de echte onderliggende oorzaken van prestatieproblemen of tekortkomingen te identificeren, voor een individu, voor een afdeling of zelfs voor de gehele organisatie.

Coaching

Proces waarin iemand die meer kennis van een bepaalde activiteit heeft, samenwerkt met een medewerker, om hem of haar te helpen de kennis en vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om de prestatie te verbeteren.

 

Bron: Prestatiemanagement, Robert Bacal

 

Laatst aangepast op zaterdag, 27 juli 2019 07:04  
Situationeel succesvol met Sun Tzu
Gepubliceerd in Citaten: persoonlijke effectiviteit
E-mail Afdrukken

citaat

Do not repeat the tactics which you have gained you one victory, but let your methods be regulated by the infinite variety of circumstances.

Sun Tzu

Laatst aangepast op vrijdag, 26 juli 2019 09:48  
Succesvolle strategie volgens Jack Welch
Gepubliceerd in Citaten: strategie
E-mail Afdrukken

citaat

In real life, strategy is actually very straightforward. You pick a general direction and implement like hell.

Jack Welch

Laatst aangepast op vrijdag, 26 juli 2019 09:47  


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Sometimes it is not enough to do our best; we must do what is required.

Winston Churchill

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 84 gasten online
Artikelen

mensen werk organisaties processen emiel kelly

Banner
Banner

learn better ulrich boser

Learn Better
Mastering the Skills for Success in Life, Business, and School, or How to Become an Expert in Just about Anything
Ulrich Boser

Bij Bol.com

Lean boekentips

Banner