• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Managementmodellen voor strategie en kwaliteit (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over management
E-mail Afdrukken

managementmodellen strategie kwaliteit

Managementmodellen voor strategie en kwaliteit
Marc Muntinga

Bij Bol.com | Managementboek

Bewaren

Laatst aangepast op zondag, 01 januari 2017 20:21  
Moedig met Mary Anne Radmacher
Gepubliceerd in Citaten: persoonlijke effectiviteit
E-mail Afdrukken

citaat quote

Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, 'I will try again tomorrow'.

Mary Anne Radmacher

Laatst aangepast op zaterdag, 05 december 2015 14:19  
Passie volgens Roald Dahl
Gepubliceerd in Citaten: dromen, durven doen
E-mail Afdrukken

citaat quote

I began to realize how important it was to be an enthusiast in life ... if you are interested in something, no matter what it is, go at it at full spead ahead. Embrace it with both arms, hug it, love it and above all become passionate about it. Lukewarm is no good. Hot is no good either. White hot and passionate is the only thing to be.

Roald Dahl

Laatst aangepast op zaterdag, 05 december 2015 14:21  
Presentatiepimper: the only way is up
Gepubliceerd in Presentatiepimpers
E-mail Afdrukken

the only way is up continuous improvement

 
Zaakgericht werken volgens Adrie Spruit (2)
Gepubliceerd in Informatiemanagement
E-mail Afdrukken

proces zaak dossier product

zaakgericht werken adrie spruit

Zaakgericht werken is een procesgerichte manier van werken met digitale uitvoering van de ondersteunende informatievoorziening als uitgangspunt. Het wordt vooral toegepast bij dienstverleningsprocessen en maakt dan twee verbeteringen mogelijk:
• intern: de aansturing van het werk en de bewaking van de voortgang, en dat door het krijgen van overzicht van het werk en inzicht in de voortgang;
• extern: de dienstverlening, en dat door de voortgang te bewaken waardoor er op tijd wordt geleverd, én door de klant met statusinformatie inzicht te geven in de voortgang van zijn zaak.

Wat is zaakgericht werken?
Een zaak is een samenhangende hoeveelheid werk met een welgedefinieerde aanleiding en een welgedefinieerd eindresultaat, waarvan kwaliteit en doorlooptijd bewaakt
worden. ... Een organisatie kan zaakgericht werken heel uitgebreid invullen tot en met het volledig herontwerpen van bestaande werkprocessen. Maar de kern ervan is:

1. Uit te voeren werk wordt benoemd als een zaak met een begin en een einde en die zaak wordt als zodanig geregistreerd.

2. Tussen begin en einde wordt het werkproces verdeeld in een aantal fasen of processtappen, zeg maar brokstukken werk. Elke fase heeft een statusaanduiding. Een simpel voorbeeld bij dienstverlening is de reeks ‘aanvraag ontvangen’, ‘aanvraag toegewezen aan afdeling’, ‘aanvraag in behandeling genomen’ en ‘aanvraag afgehandeld’. Zodra een nieuwe fase wordt bereikt of start, wordt dat digitaal vastgelegd als statusinformatie.

3. Intern wordt de statusinformatie gebruikt om de voortgang te bewaken en het werkproces aan te sturen en extern om de klant te informeren over de voortgang van zijn zaak, bijvoorbeeld de behandeling van een aanvraag.

4.  Alle informatie die relevant is voor een zaak, wordt gebundeld in een zaakdossier.


Wat is een zaakdossier?
Een zaakdossier is de bundeling van alle voor een zaak relevante informatie. Informatie is relevant voor een zaak als deze voor kortere of langere tijd beschikbaar moet zijn om het werkproces te ondersteunen en/of als deze nodig is om de zaak later te kunnen reconstrueren, bijvoorbeeld om verantwoording af te leggen over het handelen van de organisatie.

Zie ook: Zaakgericht werken volgens Adrie Spruit (1)

Bron: Wat hoort er in een zaakdossier en wat zijn de bronnen? Adrie Spruit, in: Od #10 2012



Laatst aangepast op vrijdag, 17 november 2017 21:57  
Lean voor dummies (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over opdrachtgeverschap / requirements
E-mail Afdrukken

lean voor dummies sayer williams

Lean voor Dummies
Natalie Sayer, Bruce Williams

Bij Bol.com | Managementboek



 

 

 

 

Laatst aangepast op zaterdag, 05 december 2015 19:18  
Destructieve zelfzucht volgens Ricardo Semler
Gepubliceerd in Citaten: motivatie
E-mail Afdrukken

citaat quote

Als je bezig bent met een hommage aan jezelf, is dat het begin van het einde.

Ricardo Semler

Laatst aangepast op maandag, 07 december 2015 06:51  
Omdenken met Miguel Ruiz
Gepubliceerd in Citaten: omdenken
E-mail Afdrukken

citaat quote

Don't take anything personally. Nothing other people do is because of you. It is because of themselves.

Miguel Ruiz

Laatst aangepast op woensdag, 03 februari 2016 12:18  
De reorganisatie ontmaskerd (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over management
E-mail Afdrukken

reorganisatie ontmaskerd leiderschap veranderingsprocessen


De reorganisatie ontmaskerd
Leiderschap in ingrijpende veranderingsprocessen
Georgy Evers

Bij Bol.com | Managementboek

Laatst aangepast op zondag, 06 december 2015 15:14  
Bedrijfsprocessen volgens Jan Dietz
Gepubliceerd in Bluff Your Way Into
E-mail Afdrukken

proces process stroomschema flow chart

bedrijfsprocessen jan dietz demo

Bedrijfsprocessen

Elke organisatie oefent een bepaalde functie uit ten opzichte van zijn omgeving.

In het algemeen gesproken gaat het om het leveren van producten of verlenen van diensten aan personen of instellingen in die omgeving. Deze personen of instellingen heten klanten of afnemers van de organisatie.

Zodra er door een klant of afnemer om het leveren van een product of het verlenen van een dienst wordt gevraagd, treedt er een keten van activiteiten in werking, waarvan het gezamenlijke effect bestaat uit het leveren van product of het verlenen van de dienst.

Zo'n keten van activiteiten heet een bedrijfsproces. Meer in het bijzonder spreekt men in dit geval van een primair bedrijfsproces, omdat het extern wordt geïnitieerd en dus direct het uitoefenen van de functie van de organisatie in haar omgeving betreft.

Naast deze primaire bedrijfsprocessen bestaan er ook secundaire bedrijfsprocessen. Deze processen ondersteunen op de een of andere wijze de primaire processen. Ze worden steeds intern geïnitieerd en zijn daardoor niet afhankelijk van de primaire processen.


Bron: Inleiding tot Demo, van informatietechnologie naar

Laatst aangepast op zaterdag, 22 juni 2019 18:16  


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Time is free, but it's priceless. You can't
own it, but you can use it. You can't keep
it, but you can spend it. Once you've lost it
you can never get it back.

Harvey MacKay

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 145 gasten online
Artikelen

purpuse of any activity must be to provide value to someone else Jim womack

Banner
Banner

The back of the napkin dan roam

The Back of the Napkin
Solving problems and selling ideas with pictures
Dan Roam

Bij Managementboek

Lean boekentips

Banner