Managementmodellen voor strategie en kwaliteit
Marc Muntinga
Bij Bol.com | Managementboek
Managementmodellen voor strategie en kwaliteit (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over management
dec 11 2015
Moedig met Mary Anne Radmacher
Gepubliceerd in
Citaten: persoonlijke effectiviteit
dec 09 2015 Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, 'I will try again tomorrow'. Mary Anne Radmacher
Passie volgens Roald Dahl
Gepubliceerd in
Citaten: dromen, durven doen
dec 09 2015 I began to realize how important it was to be an enthusiast in life ... if you are interested in something, no matter what it is, go at it at full spead ahead. Embrace it with both arms, hug it, love it and above all become passionate about it. Lukewarm is no good. Hot is no good either. White hot and passionate is the only thing to be. Roald Dahl Tags:
Presentatiepimper: the only way is up
Gepubliceerd in
Presentatiepimpers
dec 08 2015
Zaakgericht werken volgens Adrie Spruit (2)
Gepubliceerd in
Informatiemanagement
dec 08 2015 Zaakgericht werken is een procesgerichte manier van werken met digitale uitvoering van de ondersteunende informatievoorziening als uitgangspunt. Het wordt vooral toegepast bij dienstverleningsprocessen en maakt dan twee verbeteringen mogelijk: 1. Uit te voeren werk wordt benoemd als een zaak met een begin en een einde en die zaak wordt als zodanig geregistreerd. 2. Tussen begin en einde wordt het werkproces verdeeld in een aantal fasen of processtappen, zeg maar brokstukken werk. Elke fase heeft een statusaanduiding. Een simpel voorbeeld bij dienstverlening is de reeks ‘aanvraag ontvangen’, ‘aanvraag toegewezen aan afdeling’, ‘aanvraag in behandeling genomen’ en ‘aanvraag afgehandeld’. Zodra een nieuwe fase wordt bereikt of start, wordt dat digitaal vastgelegd als statusinformatie. 3. Intern wordt de statusinformatie gebruikt om de voortgang te bewaken en het werkproces aan te sturen en extern om de klant te informeren over de voortgang van zijn zaak, bijvoorbeeld de behandeling van een aanvraag. 4. Alle informatie die relevant is voor een zaak, wordt gebundeld in een zaakdossier. Zie ook: Zaakgericht werken volgens Adrie Spruit (1) Bron: Wat hoort er in een zaakdossier en wat zijn de bronnen? Adrie Spruit, in: Od #10 2012 Reactie toevoegen
Lean voor dummies (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over opdrachtgeverschap / requirements
dec 08 2015
Destructieve zelfzucht volgens Ricardo Semler
Gepubliceerd in
Citaten: motivatie
dec 07 2015 Als je bezig bent met een hommage aan jezelf, is dat het begin van het einde. Tags:
Omdenken met Miguel Ruiz
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
dec 07 2015 Don't take anything personally. Nothing other people do is because of you. It is because of themselves. Miguel Ruiz
De reorganisatie ontmaskerd (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over management
dec 06 2015
Bij Bol.com | Managementboek
Bedrijfsprocessen volgens Jan Dietz
Gepubliceerd in
Bluff Your Way Into
dec 06 2015 Bedrijfsprocessen In het algemeen gesproken gaat het om het leveren van producten of verlenen van diensten aan personen of instellingen in die omgeving. Deze personen of instellingen heten klanten of afnemers van de organisatie. Zodra er door een klant of afnemer om het leveren van een product of het verlenen van een dienst wordt gevraagd, treedt er een keten van activiteiten in werking, waarvan het gezamenlijke effect bestaat uit het leveren van product of het verlenen van de dienst. Zo'n keten van activiteiten heet een bedrijfsproces. Meer in het bijzonder spreekt men in dit geval van een primair bedrijfsproces, omdat het extern wordt geïnitieerd en dus direct het uitoefenen van de functie van de organisatie in haar omgeving betreft. Naast deze primaire bedrijfsprocessen bestaan er ook secundaire bedrijfsprocessen. Deze processen ondersteunen op de een of andere wijze de primaire processen. Ze worden steeds intern geïnitieerd en zijn daardoor niet afhankelijk van de primaire processen. Tags:
|
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
Time is free, but it's priceless. You can't Harvey MacKay |
The Back of the Napkin Bij Managementboek |