• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Bluff Your Way Into... Belangrijke onderwijskundige begrippen - Verbeeldingsprincipe
Belangrijke onderwijskundige begrippen - Verbeeldingsprincipe

 

leren learn

Verbeeldingsprincipe (Imagination)

Definitie

Principe voor het verminderen van cognitieve belasting

Alias: ...

Zie ook:

leereffectiviteit cognitieve belasting

Imagination: laat studenten de leerinhoud visualiseren.

Imagination betekent het verbeelden en visualiseren van een activiteit, procedure, product of prestatie. Visualiseren is in de topsport al jaren een veelgebruikte leertechniek om prestaties te oefenen en te verbeteren of om nieuwe combinaties van bestaande technieken te leren. Imagination is een manier om voorkennis van studenten te activeren en te versterken. Door imagination haalt de student de aanwezige voorkennis op uit het geheugen en kan deze kennis vervolgens verder uitgebreid en versterkt worden. Maar het geeft ook ruimte aan de eigen creativiteit. Het maakt het mogelijk om op basis van voorkennis leerstof te koppelen in verschillende situaties.

Bron: Brein & leren - cognitieve belasting van het geheugen: uitleg en tips, Avans Hogeschool

Tags:
Laatst aangepast op zaterdag, 09 mei 2020 19:22  

 

Change means movement. Movement means friction. Only in the frictionless vacuum of a nonexistent abstract world can movement or change occur without that abrasive friction of conflict.

Saul Alinsky

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 64 gasten online
Artikelen

weerstand veranderen chip heaht lack clarity

Banner
Banner

handboek talent dreu gabriëls

Handboek voor Talent
Het grootste talent ben jij!
Kees Gabriëls, Jan de Dreu

Bij Bol.com | Managementboek




Lean boekentips

Banner