It is not the mountain we conquer but ourselves.
Edmund ik-beklom-de-Mount-Everest-als-eerste Hillary
Omdenken met Edmund Hillary
Gepubliceerd in
Citaten: motivatie
feb 13 2014 It is not the mountain we conquer but ourselves. Edmund ik-beklom-de-Mount-Everest-als-eerste Hillary
Op de achterkant van een servet (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over persoonlijke effectiviteit
feb 13 2014 Het uitgevouwen servet Bij Bol.com | Managementboek
Informatie als productiefactor volgens Steven van 't Veld
Gepubliceerd in
Informatiemanagement
feb 12 2014 Mensen en organisaties moeten voldoende weten om naar behoren te functioneren. Om die reden zoeken zij naar gegevens die voor hen informatie zijn, gewoon om te kunnen weten. IT is daarbij een hulpmiddel, feitelijk een kostenpost. Die kosten worden, tot op zekere hoogte, geaccepteerd omdat technologie goede hulp kan bieden bij de zoektocht en ervoor kan zorgen dat mensen (en organisaties) op het juiste moment op de juiste plaats van de juiste informatie worden voorzien. (...) [De toegevoegde waarde van een administratieve IT-applicatie] zit .. niet in de technologie, maar in de informatie waar die applicatie 'iets' mee doet. Daarom is er geen reden om in administratieve IT-applicaties te investeren als zo'n toepassing op de een of andere manier een mens of organisatie op een gewenste manier van de informatie voorziet die toevoegt aan wat men al heeft. Op die manier ontstaat een echte reden om te investeren in werkende servers, laptops, tablets, smartphones enzovoort. Daarom is informatie (naast arbeid, natuur/grondstof en kapitaal(goederen) de vierde strategische productiefactor van organisaties, terwijl IT-technologie een kapitaalgoed (3e productiefactor) is. Deze constatering verandert veel in de manier waarop organisaties denken over en werken met hun IT. IT is geen tovermiddel het is een vaak zeer complex hulpmiddel. Zeker als het om administratieve IT-applicaties gaat, zullen we steeds wel heel goed moeten weten waarom we IT eigenlijk nodig hebben, gewoon omdat het, vooral ook, een kostbaar hulpmiddel is. Kostbaar niet alleen omdat technologie duur kan zijn, maar vooral ook omdat de juiste menskracht (arbeid) nodig is om IT bruikbaar te maken en te houden duur is. Terecht is juist de menskracht belangrijker dan de IT zelf, het is immers de mens die de technologie beschikbaar moet maken en houden. Bron: Informatie en informatiepositie (Steven van 't Veld), in: State of the art architectuur 2012, Frank Baldinger en Daan Rijsenbrij
Reactie toevoegen
Wet van voorkomen van ellende volgens Lao Tse
Gepubliceerd in
Citaten: persoonlijke effectiviteit
feb 12 2014 Pak het moeilijke aan als het nog makkelijk is. Doe het grote als het nog klein is. Lao Tse
Succesvol implementeren volgens Henry Mintzberg
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 11 2014 Bijna iedere implementatiefout is het gevolg van de disconnectie tussen de formulering en de implementatie. Tags:
Functionerende functionaliteit volgens Van Bon en Hoving
Gepubliceerd in
Informatiemanagement
feb 10 2014 Volgens Jan van Bon en Wim Hoving is een service niets anders dan het leveren van 'functioneren functionaliteit'. "Dienstverleners leveren services aan andere partijen (klanten). Die services kunnen van alles zijn. (...) In de IV is een service in essentie steeds een waarde die direct ten goede komt aan de informatieverwerking in de business ... in alle gevallen wordt een bijdrage geleverd aan de verwerking/levering van informatie. Daarbij zijn twee karakteristieken van belang: wat wordt er geleverd (de functionaliteit) en hoe goed er wordt geleverd (het functioneren). Deze functionerende functionaliteit zal door de dienstverlener moeten worden ondersteun om de gewenste resultaten te borgen." IT-services worden door IT-beheerorganisaties aangeboden aan gebruikersorganisaties, ten behoeve van hun informatievoorziening. Met een IT-service is een gebruiker in staat geautomatiseerde gegevens te verwerken en te ontsluiten. Een IT-service is niet tastbaaar of houdbaar, in tegenstelling tot producten die na productie nog steeds bestaan. Wanneer het gaat om het ondersteunen van de informatievoorziening met 'functionerende functionaliteit' spelen de onderstaande begrippen een belangrijke rol: Applicatie
From business strategy to IT action (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over informatiemanagement
feb 10 2014 From Business Strategy to IT Action Bij Bol.com | Managementboek
Concurrerend leren volgens Peter Senge
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 10 2014 In the long run, the only sustainable source of competitive edge is your organisation's ability to learn faster than its competitors. Peter Senge
Veranderen volgens Jack Welch
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 09 2014 If the rate of change on the outside exceeds the rate of change on the inside, the end is near. Jack Welch
Nooit af (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over verandermanagement
feb 08 2014 |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
In the end everything is going to be allright. If it is not allright. It's not the end. |
Macht Der Gewoonte Bij Bol.com | Managementboek | Amazon.nl |