If we do more asking students to pull concepts out of their brains, rather than continually trying to put concepts in, students will actually learn those concepts better.
Neil Mosley
Leren volgens Neil Mosley
Gepubliceerd in
Citaten: persoonlijke effectiviteit
feb 24 2022 If we do more asking students to pull concepts out of their brains, rather than continually trying to put concepts in, students will actually learn those concepts better. Tags:
Leren volgens Adam Grant
Gepubliceerd in
Citaten: persoonlijke effectiviteit
feb 23 2022 Expertise isn't about being consistently right. It's about becoming decreasingly wrong. Tags:
Kritisch leren denken volgens Jordan Peterson
Gepubliceerd in
Citaten: persoonlijke effectiviteit
feb 22 2022 The best way to teach people critical thinking is to teach them to write.
(Mis)management volgens Seth Godin
Gepubliceerd in
Citaten: management
feb 21 2022 If you treat your employees like mushrooms (keep them in the dark and regularly throw crap on them), it's entirely likely you will get precisely the work you deserve in return. Tags:
Win-win-denken met Adam Grant
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
feb 20 2022 If you see success as a zero-sum game, life becomes a series of cutthroat competitions. You reach the top by taking others down. Tags:
Complexiteit managen (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over verandermanagement
feb 19 2022
Verbeterkata volgens James Clear
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
feb 16 2022 You only need to know the direction, not the destination. James Clear Tags:
Iedereen risicoleider (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over management
feb 15 2022 Iedereen risicoleider
Probleemoplossing met H.L. Mencken
Gepubliceerd in
Citaten: kwaliteit
feb 15 2022 Explanations exist; they have existed for all time; there is always a well-known solution to every human problem — neat, plausible, and wrong. Tags:
Six Sigma volgens Marijn Mulders
Gepubliceerd in
Lean Six Sigma
feb 14 2022 Marijn Mulders beschrijft in zijn boek Business & Managementmodellen de theorie van Six Sigma als volgt: Achtergrond 1 DefineAlvorens te kunnen gaan meten dient eerst het probleem goed in kaart gebracht te worden. Bovendien dient het werkgebied afgebakend te worden om het onderzoeksgebied te versmallen zodat zo snel mogelijk meetbare doelstellingen kunnen worden bereikt. Als tweede zullen de betrokken medewerkers geselecteerd moeten worden om het proces in detail te onderzoeken en verbeteringen voor te stellen. 2 MeasureDe tweede stap is het verzamelen van gegevens en de voorbereidingen treffen voor het analyseren en interpreteren van de gegevens. 3 AnalyzeNa documentatie en verificatie van de gegevens kan de analyse ervan beginnen. Activiteiten waarbij de medewerkers onvoldoende in staat zijn effectief te handelen of niet erin slagen een efficiënte controle toe te passen, worden geselecteerd en geïdentificeerd. 4 ImprovePer activiteit uit de analyse-stap wordt vastgesteld op welke wijze deze verbeterd kan worden. 5 ControlDe laatste stap is het uitwerken van de verbeterdoelstellingen en deze implementeren op de werkvloer. Daarnaast wordt een systeem opgezet om handhaving van de verbeteringen te waarborgen.
Om deze stappen goed uit te kunnen voeren zijn medewerkers (intern en extern) nodig met kennis van de methode. Het project dient vanuit het (top) management ondersteund te worden. Binnen Six Sigma zijn er vier rollen te onderscheiden: • Master Black Beits: opleiders, meestal van een extern bureau. • Black Beits: projectleiders, met een gespecialiseerde opleiding (1% van personeel). • Green Belts: projectmedewerkers met een basisopleiding (10% van personeel). • Projectmedewerkers: medewerkers met alleen een interne opleiding.
Aandachtsgebieden |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
Iedereen hoort alleen wat hij begrijpt. Johann Wolfgang von Goethe |
Vind je element Bij Bol.com | Managementboek
|