Creating Significant Learning Experiences
An Integrated Approach to Designing College Courses
L. Dee Fink
Bij Bol.com | Managementboek
Creating significant learning experiences (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over Lean Six Sigma
juli 23 2020 Creating Significant Learning Experiences Bij Bol.com | Managementboek
Omdenken met John Burroughs
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
juli 23 2020
Omdenken met Napoleon Hill
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
juli 22 2020 There is a difference between wishing for a thing and being ready to receive it. Napoleon Hill
Geïnformeerd veranderen volgens B.J. Fogg
Gepubliceerd in
Management
juli 21 2020 B.J. Fogg betoogt in zijn boek Tiny Habits - The Small Changes That Change Everything dat het beschikken over de juiste informatie nog niet voldoende is om te veranderen: Before I go on, let me set the record straight: information alone does not reliably change behavior. This is a common mistake people make, even well-meaning professionals. The assumption is this: If we give people the right information, it will change their attitudes, which in turn will change their behaviors. I call this the "Information-Action Fallacy." Many products and programs—and well-meaning professionals—set out to educate people as a way to change them. At professional conferences they say stuff like, "If people just knew the facts, they would change!" As you look at your own experiences, you'll see that information alone did not transform your life. And that's certainly not your fault. Bron: Tiny Habits - The Small Changes That Change Everything, B.J. Fogg Tags: Reactie toevoegen
Tiny Habits (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over persoonlijke effectiviteit
juli 21 2020 Tiny Habits
Omdenken met Peter F. Drucker
Gepubliceerd in
Citaten: management
juli 21 2020
Belangrijkste statistische begrippen - Verhoudingsgetallen
Gepubliceerd in
Bluff Your Way Into
juli 19 2020 VerhoudingsgetallenStatistische informatie krijgt een extra dimensie wanneer aan de absolute gegevens verhoudingsgetallen worden toegevoegd. Op basis van verhoudingsgetallen wordt het vergelijken van statistische gegevens met andere soortgelijke gegevens vergemakkelijkt en kunnen uitkomsten zuiverder op hun betekenis worden beoordeeld. Afhankelijk van de aard van de gegevens die beoordeeld of met elkaar vergeleken moeten worden, kan men een keuze maken uit verscheidene soorten verhoudingsgetallen, zoals percentages, concentratiegetallen of kengetallen. Bron: Statistiek voor de bedrijfsadministratie - Th. J. van Eyck, J.J. Groot & P. van Kampen
Belangrijkste statistische begrippen - Percentages
Gepubliceerd in
Bluff Your Way Into
juli 19 2020 PercentagesVan alle soorten verhoudingsgetallen genieten percentages ongetwijfeld de grootste bekendheid. Percentages worden vooral gebruikt om de relatieve betekenis van de componenten (= samenstellende delen) van een geheel tot uitdrukking te brengen. In plaats van percentages gebruikt men voor dit doel óók wel promillages (per duizend) en perunages (per een). Door het gebruik van percentages worden de structuren (= samenstellingen) van in grootte uiteenlopende, maar overigens soortgelijke verschijnselen onderling goed vergelijkbaar. De verschillen in absolute grootte worden als het ware geëlimineerd doordat de totale grootte van elk verschijnsel apart op 100% wordt gesteld. Bron: Statistiek voor de bedrijfsadministratie - Th. J. van Eyck, J.J. Groot & P. van Kampen
Vrijheid volgens Paul Verhaeghe
Gepubliceerd in
Losse flodders
juli 18 2020 Filosoof Paul Verhaeghe beschrijft in een interview in Trouw hoe vrijheid kan leiden tot onzekerheid: Filosoof Zygmunt Bauman heeft het mooi gezegd, vindt Paul Verhaeghe. Bauman zei: ‘Nooit zijn we zo vrij geweest en nooit hebben we ons zo machteloos gevoeld’. “Het is heel paradoxaal. Een dwingende omgeving is heel voorspelbaar en veilig, maar ook onvrij. Sinds de jaren zeventig is daar steeds meer verandering in gekomen en hebben we juist het omgekeerde bereikt. Veel meer vrijheid, minder voorspelbaarheid en daarmee voor veel mensen ook toenemende onzekerheid en angst.
Veranderen met James Clear
Gepubliceerd in
Citaten: persoonlijke effectiviteit
juli 17 2020 When people say they don’t want to change what they really mean is they don’t have an incentive to change. Change the incentives and the behavior follows suit. Tags: |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
Most of what we say and do is not essential. If you can eliminate it, you’ll have more time, and more tranquillity. Ask yourself at every moment, 'Is this necessary?' Marcus Aurelius |
De plakfactor Bij Bol.com | Managementboek.nl | Amazon.nl
|