Don’t water your weeds.
Harvey MacKay
Omdenken volgens Harvey MacKay
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
juli 21 2016
Processen volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in
Lean Six Sigma
juli 20 2016
Prestatiemeting volgens Jelle Koolwijk
Gepubliceerd in
Bluff Your Way Into
juli 20 2016 Jelle Koolwijk beschrijft in Sturen op resultaat - handleiding prestatiemeting (pdf) het nut en de noodzaak van het meten van prestaties: Prestatiemeting is een doorlopend proces van monitoren en rapporteren van prestaties en de voortgang op het behalen van vooraf gestelde doelen. Prestatie-indicatoren kunnen zich richten op activiteiten die een bedrijf of leverancier van een bedrijf ontplooit (processen), de directe producten en/of diensten die een partij levert (output), en/of de resultaten die deze producten en/of diensten opleveren (uitkomsten). Met behulp van prestatiemeting kunnen ook uitspraken worden gedaan over de effectiviteit van de output. Bijvoorbeeld of de geleverde dienst of product overeenstemt met de verwachtingen, noden en behoeften van de huurders. Daarnaast kan iets worden gezegd over de efficiëntie van een proces; of een proces gestroomlijnd is verlopen. Effectieve prestatie-indicatoren kunnen het volgende vertellen: Steeds vaker worden er multidimensionale waarden gebruikt. Deze worden uitgedrukt in ratio’s van twee of meer waarden (zie voorbeeld hieronder). U kunt denken aan het aantal kilometers dat op een liter brandstof wordt gereden (een prestatiemeting van duurzaam rijden), het aantal ongevallen per miljoen uren werk (een prestatiemeting van veiligheid op de werkvloer van een bedrijf), of het aantal leveringen dat door een leverancier op tijd wordt geleverd afgezet ten opzichte van het totaal aantal leveringen (een prestatiemeting van leveringsbetrouwbaarheid door de leverancier).
Reacties (2)
Verhullende statistiek volgens Aaron Levenstein
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
juli 20 2016 Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital.
Veranderen volgens Albert Einstein
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
juli 19 2016 The world we have created is a product of our thinking; it cannot be changed without changing our thinking. Tags:
Presteren volgens Harold Geneen
Gepubliceerd in
Citaten: management
juli 19 2016 It is an immutable law in business that words are words, explanations are explanations, promises are promises but only performance is reality. Tags:
Kritische succesfactoren vs. kritieke prestatie-indicatoren volgens Abacus
Gepubliceerd in
Bluff Your Way Into
juli 18 2016 In het artikel Opheldering over kritische succesfactoren verklaart Abacus uit dat de verwarring over de begrippen kritische succesfactoren en kritieke prestatie-indicatoren wordt veroorzaakt door de vertaling van Engels naar het Nederlands: Kritische succesfactoren, afgekort KSF’s zijn de elementen die een bedrijf nodig heeft om te kunnen slagen. Het is een cruciaal onderdeel van de strategie van een bedrijf. Zonder kritische succesfactoren zal een bedrijf niet slagen. De Engelse term is critical success factors. Kritische succesfactoren zouden altijd dichtbij de missie en strategische doelstellingen van een bedrijf moeten staan. Het focust op de meest belangrijke gebieden.
Problemen oplossen met Anthony J. D'Angelo
Gepubliceerd in
Citaten: verandermanagement
juli 18 2016 When solving problems, dig at the roots instead of just hacking at the leaves. Tags:
Continu verbeteren volgens Bruce Hamilton
Gepubliceerd in
Citaten: verandermanagement
juli 17 2016 Continuous improvement is not about the things you do well — that’s work. Continuous improvement is about removing the things that get in the way of your work. The headaches, the things that slow you down, that’s what continuous improvement is all about. Tags:
Veranderen volgens Andrew Grove
Gepubliceerd in
Citaten: verandermanagement
juli 16 2016 A corporation is a living organism; it has to continue to shed its skin. Methods have to change. Focus has to change. Values have to change. The sum total of those changes is transformation. |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
Every truth passes through three stages before it is recognized. In the first it is ridiculed, in the second it is opposed, in the third it is regarded als self-evident. Arthur Schopenhauer |
De kunst van het falen Bij Managementboek |