Scrum in actie
maak van elk project een succes
Mariëlle Roozemond, Petra de Boer, Maarten Bruns, Nienke van de Hoef, Gidion Peter & Willy Wijnands
Bij Bol.com | Managementboek
Scrum in actie (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over Lean Six Sigma
aug 01 2016 Scrum in actie
Better Thinking, Better Results (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over Lean Six Sigma
juli 28 2016 Better Thinking, Better Results Bij Bol.com
Processen volgens Michael Hammer
Gepubliceerd in
Lean-tegeltje
juli 27 2016
Processen volgens Michael Hammer
Gepubliceerd in
Citaten: management
juli 27 2016 Alhoewel processen centraal staan in hun bedrijfsvoering, zijn de meeste managers zich daarvan niet bewust, denken er nooit over na, meten ze nooit en gaan niet na of ze verbeterd kunnen worden. Michael Hammer
Processen volgens het integraal Performance Management-model
Gepubliceerd in
Bluff Your Way Into
juli 27 2016 In het eBook Integraal Performance Management - een bewezen aanpak voor prestatiemanagement introduceert iPM Partners een model voor integraal Performance Management (iPM), waarbinnen drie soorten processen worden onderscheiden: Integraal Performance Management is een Performance Management aanpak die (1) strategie & stuurinformatie, (2) leiderschap, samenwerking & cultuur, (3) informatielogistiek en business intelligence en (4) het continu verbeteren van processen verbindt, waardoor organisaties beter in staat zijn hun doelstellingen te realiseren. (...)
Klantprocessen starten bij de behoefte van de klant en eindigen zodra de behoefte van de klant is ingevuld, iedere organisatie heeft ze maar het vreemde is dat ze niet zichtbaar zijn voor de mensen die er werken. [Op het niveau van klantprocessen zijn Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's) nodig] die het klantproces bewaken en bijdragen aan de indicatoren op de bovenliggende strategische doelen. Een KPI is een variabele om een prestatie van de organisatie te meten. Is kwantitatief en dient SMART (specifiek, meetbaar, acceptabel, realiseerbaar en tijdsgebonden) geformuleerd te worden. [Door de klantketen centraal te stellen] denk je in oorzaak en gevolg relaties over de organisatieonderdelen heen. De klantprocessen zijn leidend in het vertalen van KPI's naar de werkvloer. Het start vanuit de strategie. Middels een strategiekaart (A4 met doelstellingen en KPI's waarmee strategie eenvoudig communiceerbaar is voor medewerkers) en met een beperkt aantal doelen (vijf tot zeven voor de gehele organisatie), worden KPI's gekoppeld aan de klantprocessen. Hiermee wordt bewaakt dat klantwaarde wordt gegenereerd, op een efficiënte wijze. Door KPI's op deze klantprocessen te kopplen wordt het hokjes- en silo-denken doorbroken en wordt 'afschuif'-gedrag (non-performance is altijd de schuld van de andere afdeling) vermeden. Deze klantprocessen zijn de basis vor het maken van KPI-bomen waarbij het voor iedere medewerker en team duidelijk wordt hoe zij, binnen dit klantproces, waarde toevoegen voor de klant en hoe het klantproces bijdraagt aan de strategie. Door de KPI-structuur aan klantprocessen te koppelen ontstaat doelcongruentie binnen uw organisatie. Alle medewerkers werkzaam binnen dezelfde klantketen gaan voor hetzelfde resultaat. Reactie toevoegen
Prestatiemanagement volgens André de Waal
Gepubliceerd in
Lean Six Sigma
juli 25 2016 Volgens André de Waal beschrijft in zijn Lexicon Prestatiemanagement het begrip kritische succesfactor: Prestatiemanagement is het proces waarin sturing van de organisatie plaatsvindt door het systematisch vaststellen van missie, strategie en doelstellingen van de organisatie, deze vervolgens te vertalen naar alle organisatieniveaus en meetbaar te maken door rapportage van kritische succesfactoren en prestatie-indicatoren om uiteindelijk actie te kunnen ondernemen voor bijsturing van de organisatie. (...) Deelprocessen van prestatiemanagement zijn:
Real Lean (3) (boekentip)
Gepubliceerd in
Boeken over Lean Six Sigma
juli 24 2016 Real Lean Bij Bol.com
Filosofie volgens Ambrose Bierce
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
juli 23 2016 All are lunatics, but he who can analyze his delusion is called a philosopher. Tags:
Verwonderende filosofie volgens Alfre North Whitehead
Gepubliceerd in
Citaten: omdenken
juli 22 2016 Philosophy begins in wonder. And, at the end, when philosophic thought has done its best, the wonder remains. Tags:
Prestatiemetingspiramide volgens André de Waal
Gepubliceerd in
Management
juli 21 2016 De prestatiemetingspiramide is een ontwikkelingsmethode, geïntroduceerd door De Waal en Bulthuis, voor kritische succesfactoren en prestatie-indicatoren. In de prestatiepiramide zijn vier lagen te onderscheiden, die volgtijdelijk van boven naar beneden moeten worden doorlopen:
Zie ook: |
Meer artikelen...
|
|
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL |
The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather in a lack of will. Vince Lombardi |
Ons werk is stuk Bij Bol.com | Managementboek
|