• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Motivatie met Patrick Lencioni
Gepubliceerd in Citaten: motivatie
E-mail Afdrukken

citaat

When people don't unload their opinions and feel like they've been listened to, they won't really get on board.

Patrick Lencioni

Laatst aangepast op zaterdag, 18 september 2021 08:58  
Waarom generalisten verder komen (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over persoonlijke effectiviteit
E-mail Afdrukken

waarom generalisten verder komen david epstein

Waarom generalisten verder komen
David Epstein

Bij Bol.com | Managementboek



 

Laatst aangepast op vrijdag, 24 september 2021 19:21  
Actief procesmanagement volgens Roger Tregear
Gepubliceerd in Lean Six Sigma
E-mail Afdrukken

bussiness process kpi

In het artikel Active Process Management in 9 questions stelt Roger Tregear voor om processen actief en effectief te managen met behulp van de onderstaande 9 vragen.

Het toepassen van de negen stappen leidt automatisch tot ook het verbeteren van processen: "The purpose of process-based management is to enable effective and sustained improvement of the right processes at the right time with optimum organizational performance impact."

(1) Strategie: wat is de strategie van de organisatie?
(2) Belofte: welke belofte maak je (aan wie?) met de strategie?
(3) Architectuur: met welke processen moet je belofte waar maken?
(4) Procesdoelen: wat willen belanghebbenden van een proces?
(5) Proces-KPI's: met welke KPI's volg je of de doelen gehaald worden?
(6) Proces-KPI-streefwaarden: wat is gewenste prestatie op een KPI (norm)?
(7) Prestatie-kloof (performance gap): wat is afwijking tussen norm en werkelijkheid?
(8) Impact van de prestatie-kloof ('gap impact'): hoe significant is impact van de afwijking?
(9) Procesverandering: met welke procesverandering verhelp je de afwijking?

Laatst aangepast op zondag, 03 oktober 2021 11:25  
(Prestatie)management volgens Peter F. Drucker
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

The fundamental task of management is to make people capable of joint performance through common goals, common values, the right structure, and the training and development they need to perform and to respond to change.

Peter F. Drucker

Laatst aangepast op zaterdag, 18 september 2021 08:53  
Timemanagement volgens Lee Iacocca
Gepubliceerd in Citaten: persoonlijke effectiviteit
E-mail Afdrukken

citaat

The ability tot concentrate and to use time well is everything.

Lee Iacocca

Laatst aangepast op zaterdag, 18 september 2021 08:52  
Groot coahcingsmodellenboek (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over persoonlijke effectiviteit
E-mail Afdrukken

groot coachingsmodellenboek

Groot coachingsmodellenboek
50 modellen voor ontwikkeling van lichaam en geest
Hanno Meyer (e.a.)

Bij Bol.com | Amazon.nl | Managementboek

Laatst aangepast op vrijdag, 03 september 2021 13:16  
Voorzichtige ontwetendheid volgens Simon Sinek
Gepubliceerd in Citaten: omdenken
E-mail Afdrukken

citaat

You have to be careful what you think you know.

Simon Sinek

Laatst aangepast op zaterdag, 18 september 2021 08:51  
Leren volgens Richard Feynman
Gepubliceerd in Bluff Your Way Into
E-mail Afdrukken

leren learn

De natuurkundige Richard Feynman beschrijft hoe je in vier stappen kunt leren:

richard feynman leren techniek

Feynman-techniek.


Dit is een eenvoudige en efficiënte strategie om nieuwe kennis op een snellere en betere manier te kunnen onthouden.

(...)

Waaruit bestaat de Feynman-techniek?

De Feynman-techniek is door Feynman’s biograaf James Gleick uitgelegd in het boek Genius: The Life and Science of Richard Feynman. Met behulp van de betreffende techniek kan iedereen op een efficiënte manier nieuwe kennis in zich opnemen, als hij dat wil. In feite is het ook een geweldig studiehulpmiddel om een examen van welke aard dan ook voor te bereiden.

Bron: De Feynman-techniek om sneller te leren

richard feynman leren techniek

The Feynman Technique is a learning method named after Richard Feynman. In this technique, a person explains the concept they're learning to themselves in a simple way to find gaps in their knowledge.

The FEYNMAN technique of learning:

(1) Pick and study a topic

(2) Explain the topic to someone, like a child, who is unfamiliar with the topic

(3) Identify any gaps in your understanding

(4) Review and Simplify!

Bron: https://twitter.com/ProfFeynman/status/1279123916372365312



Laatst aangepast op zaterdag, 16 april 2022 18:31  
Organise ideas (boekentip)
Gepubliceerd in Boeken over Lean Six Sigma
E-mail Afdrukken
organise ideas Oliver Caviglioli

Organise Ideas
Thinking by Hand, Extending the Mind Thinking by Hand, Extending the Mind
Oliver Caviglioli & David Goodwin

Bij Bol.com

Laatst aangepast op donderdag, 30 september 2021 14:57  
Producten vs. diensten volgens W. Edwards Deming
Gepubliceerd in Citaten: management
E-mail Afdrukken

citaat

The main difference between service and manufacturing is the service department doesn't know that they have a product.

W. Edwards Deming

Tags:
Laatst aangepast op vrijdag, 17 september 2021 10:26  


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Whom the gods want to destroy, they send 30 years of success. In the midst of your success, the seeds of failure are sown, and the signals are often very subtle.

Peter Drucker 

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 76 gasten online
Artikelen

mensen werk organisaties processen emiel kelly

Banner
Banner

mini habits stephen guise results

Mini Habits
Smaller Habits, Bigger Results
Stephen Guise

Bij Bol.com

 

Lean boekentips

Banner