• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Lean Six Sigma Waarde(toevoeging) binnen Lean Six Sigma
Waarde(toevoeging) binnen Lean Six Sigma

Lean Six Sigma

Het begrip 'waarde' is één van de kernbeginselen van Lean Six Sigma. In de ogen van de klant is waarde wat hij wil betalen voor:

  1. de juiste producten en diensten.

  2. op het juiste tijdstip

  3. tegen de juiste prijs

  4. van de juiste kwalitet

Een stap is 'waardetoevoegend' als deze voldoet aan drie criteria:

  1. de klant is bereid ervoor te betalen

  2. de stap moet het product of de dienst fysiek veranderen of een vereiste zijn voor een andere stap

  3. de stap moet direct de eerste keer goed uitgevoerd worden

Bron: Lean Six Sigma voor Dummies, John Morgan, Martin Brenig-Jones

Laatst aangepast op vrijdag, 22 december 2017 20:59  

Software and hard drugs are the only two professions that refer to their customers as 'users'. 

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 264 gasten online
Artikelen

learning how to improve improvement john shook

Banner
Banner

waarom generalisten verder komen david epstein

Waarom generalisten verder komen
David Epstein

Bij Bol.com | Managementboek



 

Lean boekentips

Banner