• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Informatiemanagement The new normal volgens Peter Hinssen
The new normal volgens Peter Hinssen

Peter Hinssen - zelfverklaard S-curve-fetisjist - stelt dat we halverwege de digitale revolutie. In zijn boek Digitaal is het nieuwe normaal gaat Hinssen op zoek naar wat er gebeurt als we het omslagpunt ('halfwegpunt') voorbij zijn/gaan.

"Het idee achter het Nieuwe Normaal is heel eenvoudig: 'we zijn halverwege'. Het Nieuwe Normaal gaat over alles wat we 'digitaal' noemen en over het feit dat 'digitaal' steeds meer 'normaal' gaat worden. Dit betekent dat we nog evenveel weg moeten afleggen als er achter ons ligt."

het nieuwe normaal peter hinssen

Peter Hinssen onderzoekt de wereld van het 'digitale' ná het halfwegpunt; de impact van het Nieuwe Normaal. "Het glas is halfvol, en dit zal onze visie op technologie drastisch veranderen. De volgende tien, twintig, dertig jaar zullen gekenmerkt worden door een wereld die steeds meer digitaal wordt, en die ons gedrag en de manier waarop we technologie omarmen, drastisch zal veranderen. De impact op bedrijven en de manier waarop we technologie gebruiken, zal enorm zijn."

De eerste helft De tweede helft
Technologie is vernieuwend Technologie is de norm
Technologie is zeldzaam Technologie is gemeengoed
Digitaal differentieert Digitaal is noodzakelijk
Digitaal is een adjectief Digitaal is triviaal
Technologie is werk Technologie is het leven
De focus ligt op het bedrijf De focus ligt op thuis
Digitale marketing is innovatief Digitale marketing is gewoon
Het gaat om technologie Het gaat erom slim te zijn
Technologie is een nevenactiviteit Technologie is kernactiviteit

Op Youtube vind je onderstaande serie van negen interviews waarin Peter Hinssen - per hoofdstuk - uitlegt waar zijn boek over gaat. Volgens Hinssen zélf is de moraal van zijn verhaal: "If technology stops being technology but just becomes normality, we have to treat it as normal in our organizations as well. That basically means, don't leave technology to the technologist, but think about technology innovation as a mindset for the entire organization."


Bron: Digitaal is het nieuwe normaal, Peter Hinssen

 

Laatst aangepast op woensdag, 27 december 2017 07:33  

Software and hard drugs are the only two professions that refer to their customers as 'users'. 

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 267 gasten online
Artikelen

having no problem biggest taiichi ohno lean quote

Banner
Banner

meester adviseur rob bertels gerlof schutte

Meesteradviseur
Handboek voor duurzame groei in je adviesrol
Rob Bertels, Gerlof Schutte

Bij Bol.com | Managementboek

Lean boekentips

Banner