Peter Hinssen - zelfverklaard S-curve-fetisjist - stelt dat we halverwege de digitale revolutie. In zijn boek Digitaal is het nieuwe normaal gaat Hinssen op zoek naar wat er gebeurt als we het omslagpunt ('halfwegpunt') voorbij zijn/gaan.
"Het idee achter het Nieuwe Normaal is heel eenvoudig: 'we zijn halverwege'. Het Nieuwe Normaal gaat over alles wat we 'digitaal' noemen en over het feit dat 'digitaal' steeds meer 'normaal' gaat worden. Dit betekent dat we nog evenveel weg moeten afleggen als er achter ons ligt."
Peter Hinssen onderzoekt de wereld van het 'digitale' ná het halfwegpunt; de impact van het Nieuwe Normaal. "Het glas is halfvol, en dit zal onze visie op technologie drastisch veranderen. De volgende tien, twintig, dertig jaar zullen gekenmerkt worden door een wereld die steeds meer digitaal wordt, en die ons gedrag en de manier waarop we technologie omarmen, drastisch zal veranderen. De impact op bedrijven en de manier waarop we technologie gebruiken, zal enorm zijn."
De eerste helft | De tweede helft |
Technologie is vernieuwend | Technologie is de norm |
Technologie is zeldzaam | Technologie is gemeengoed |
Digitaal differentieert | Digitaal is noodzakelijk |
Digitaal is een adjectief | Digitaal is triviaal |
Technologie is werk | Technologie is het leven |
De focus ligt op het bedrijf | De focus ligt op thuis |
Digitale marketing is innovatief | Digitale marketing is gewoon |
Het gaat om technologie | Het gaat erom slim te zijn |
Technologie is een nevenactiviteit | Technologie is kernactiviteit |
Op Youtube vind je onderstaande serie van negen interviews waarin Peter Hinssen - per hoofdstuk - uitlegt waar zijn boek over gaat. Volgens Hinssen zélf is de moraal van zijn verhaal: "If technology stops being technology but just becomes normality, we have to treat it as normal in our organizations as well. That basically means, don't leave technology to the technologist, but think about technology innovation as a mindset for the entire organization."
- 01 Introducing the new normal
- 02 Exploring the limits
- 03 Rules of the new normal
- 04 Customer strategies for the new normal
- 05 Information strategies for the new normal
- 06 Describing organizations in the new normal
- 07 Innovation in the new normal
- 08 Technology strategy for the new normal
- 09 The big picture
Bron: Digitaal is het nieuwe normaal, Peter Hinssen