• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Management 5 redenen voor prestatiemeting
5 redenen voor prestatiemeting

redenen prestatiemeting performance management

In het Handboek prestatiemeting - kwaliteit in kaart worden vijf redenen gegeven voor prestatiemeting

 

  1. Transparant maken: verantwoording afleggen over de prestaties van een organisatie en hoe middeln zijn besteed.

  2. Leren: de meting gebruiken als feedback over geleverde prestaties.

  3. Afrekenen: de meting gebruiken om een organisatie er (financieel) op af te rekenen, bijvoorbeeld in de vorm van een boete of een bonus.

  4. Vergelijken: prestaties vergelijken met soortgelijke organisaties (benchmarken).

  5. Beoordelen: een oordeel vellen over het functioneren van een organisatie op basis van de geleverde prestaties.

 

Bron: Handboek prestatiemeting - kwaliteit in kaart

Bewaren

Laatst aangepast op donderdag, 11 januari 2018 19:40  

 

To select well among old things, is almost equal to inventing new ones.

Nicholas Charles Trublet

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 81 gasten online
Artikelen

klantgericht volgens don peppers martha rogers lean klant

Banner
Banner

Focus! Leo Babauta

Focus!
Minder doen, meer bereiken
Leo Babauta

Bij Bol.com | Managementboek.nl | Amazon.nl

Lean boekentips

Banner