• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Management Betekenisvolle organisaties volgens Aty Boers
Betekenisvolle organisaties volgens Aty Boers

betekenisvolle organisaties aty boers.jpg

Volgens Aty Boers (Valuebridge) gaat het bij een organisatie om waardecreatie, waarbij het gaat om het koppelen van de breinpositie van de klant, het businessmodel dat management wenst en de binding die medewerkers ervaren.

Een organisatie is in essentie een doelgericht samenwerkingsverband en moet je ook zo besturen. De uitdaging hierbij is het verbinden van het klant-, management- en medewerkerperspectief op de organisatie. Organisaties moeten - aldus Boers - een identiteit ontwikkelen die richting geeft en verbindt ('a meaninful company is: a company full of the idea intended').

Bij het ontwikkelen van haar identiteit moet een organisatie alle aspecten die de organisatie relevant en onderscheidend maken, bewust vormgeven. Hierbij kan een organisatie zich richten op één of meer van de zes onderscheiden interventiedomeinen:

  1. Verwachtingen en behoeften

  2. Positionering

  3. Businessmodel

  4. Leiderschap

  5. Identificatie en gedrag

  6. Collectieve competenties

In combinatie met de drie perspectiefen, leidt dit tot onderstaand model:

identiteit betekenisvolle organisatie aty boers

Bron: http://www.valuebridge.nl/pg-25152-7-47794/pagina/denkmodel.html

Laatst aangepast op zaterdag, 06 januari 2018 08:29  

Sound structure is a prerequisite to organizational health; but it is not healt itself. The test of a healthy business is not the beauty, clarity, or perfection of its organization structure. It is the performance of people.

Peter Drucker

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 129 gasten online
Artikelen

kwaliteit almost all quality improvements quote tom peters

Banner
Banner

diep werk cal newport werken aandacht wereld afleiding

Diep Werk
Werken met aandacht in een wereld vol afleiding
Cal Newport

Bij Bol.com | Managementboek







Lean boekentips

Banner