ASL1 | ASL2 | Verschil |
Planning & control | Planning & control |
Verbreding scope naar samenspel tussen afnemer, organisatie en eventuele onderaannemers. Expliciete aandacht aan project vs. lijn. |
Kostenmanagement | Financieel management |
? Naam: reden voor naamswijziging is dat leverancier in de nieuwe setting ook eigen business case te verdedigen en bewaken heeft. Daardoor ontstaan twee business cases, de eigen en die van de klant. |
Kwaliteitsmanagement | Kwaliteitsmanagement |
Verbreding van de invulling van het proces: naast interne kwaliteit (met het hogere belang ervan) is ook de kwaliteit en de integratie van dienstverlening van onderaannemers en producten onder de verantwoordelijkheid gekomen. |
Service Level Management | Contractmanagement |
? Naam: scope + invulling van proces Service Level Management was té beperkt en operationeel. De verzakelijking is doorgezet en een SLA is voor de grotere organisaties niet meer het instrument waarop de relatie is gestoeld. |
Leveranciersmanagement |
Nieuw proces: doelstelling is het vormgeven en bewaken van afspraken met leveranciers (waaronder onderaannemers). |