• Vergroot lettergrootte
  • Standaard lettergrootte
  • Verklein lettergrootte
Home Bluff Your Way Into... Product/markt-combinaties (PMC's)
Product/markt-combinaties (PMC's)

Product markt combinaties

De strategische opties in het kader van de product-markt­combinatie kunnen worden weergegeven in een zgn. product-marktmatrix:

  1. Specialisatie en marktverkleining: jezelf met een beperkt(er) assortiment richten op een kleinere markt.

  2. Marktverkleining: jezelf met bestaande producten toeleggen op een kleinere markt dan voorheen.

  3. Specialisatie: ervoor kiezen met een beperktere productrange dezelfde markt te bedienen.

  4. Marktdeelvergroting: meer uit de bestaande markt halen met dezelfde producten (acties, scherpe prijsstelling).

  5. Productontwikkeling: omzet proberen te laten groeien door meer producten aan het assortiment toe te voegen.

  6. Uitbreiding van markten (marktontwikkeling): met bestaande producten verwante en/of nieuwe markten aanboren.

  7. Diversificatie: zoeken naar nieuwe product-marktcombinaties die ten dele los staan van de be­staande activiteiten. Bij concentrisiche diversificatie is er nog enige verwantschap met bestaande producten en/of markten. Bij conglomererende diversificatie wor­den volledig nieuwe product-marktcombinaties aangeboord.

  8. zie 7.

 

Laatst aangepast op maandag, 25 december 2017 11:33  

The future belongs to those who prepare for it today.

Malcolm X

Banner

Archief

Lean boeken top 5

(maart 2016)
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

We hebben 109 gasten online
Artikelen

purpose improvement easier better faster cheaper priority shigeo shingo lean

Banner
Banner

uitstekend paul rulkens

Uitstekend
high-performanceprincipes voor zakelijk en professioneel succes
Paul Rulkens

Bij Bol.com | Amazon.nl | Managementboek







 

Lean boekentips

Banner